• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 12 بهمن 1399
کد مطلب : 123344
+
-

جهان/ انتقام کلاسیک

بارسلونا امشب فرصت دارد انتقام 3 شکست اخیرش  از بیلبائو را در کلاسیکو بگیرد

در فاصله دو هفته‌ای مانده به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا فعلا تیم‌ها هفته‌ای یک بازی دارند مگر آنکه در جام حذفی هم به میدان بروند. شنبه و یکشنبه این هفته لیگ بود و سه‌شنبه و چهارشنبه جام حذفی ایتالیا و اسپانیا در پیش است.

  اسپانیا
بارسلونا که در ادامه جام حذفی به قرعه گرانادا خورده، ساعت ۲۳:۳۰ امشب فرصت دارد تا انتقام کام‌بک خوردنی دیگر در فینال سوپرجام را در یک «کلاسیکو» ی دیگر از اتلتیک بیلبائو بگیرد؛ داربی بین کاتالونیا و باسک جدایی‌طلب. آن کام‌بک وارونه به قیمت از دست رفتن نخستین جام پس از 2 سال تمام شد، اما انتقام از آن باخت ۳ بر 2می‌تواند بارسا را در کورس نگه دارد؛ هر چند اتلتیکو مادرید بیش از اندازه از دیگر مدعیان فاصله گرفته و به‌نظر می‌رسد کم کردن این فاصله از عهده رئال و بارسا خارج باشد. بارسلونا فصل قبل هم 2 بار به بیلبائو باخت. اتلتیک این هفته ختافه را ۵ بر یک در هم کوبید اما سال۲۰۲۱ برای بارسایی‌ها هم خوب آغاز شده و آنها از ۷بازی تنها یک تساوی و یک باخت داشته‌اند و بقیه را برده‌اند. مسی هم به روزهای زیاد گلزنی‌اش برگشته و ۵گل زده؛ به‌علاوه اینکه در کاتالونیا همه در حال تمجید از دی‌یونگ هستند و معتقدند ورژن جدید او از دی‌یونگ آژاکس هم بهتر است. کوتینیو، فاتی، پیکه و احتمالا روبرتو همچنان غایب و مصدوم‌اند؛ بوسکتس هم محروم است. در ۲۳۰رویارویی گذشته ۱۱۵برد از آن بارسلونا شده و اتلتیک ۷۷بار برده. بیلبائو یکی از حریفان محبوب مسی است و این بازیکن ۲۶بار به این حریف گل زده است.
   انگلیس
بازی حساس هفته را دیشب آرسنال و یونایتد برگزار کردند اما امروز هم 4 مدعی قهرمانی بازی دارند. چلسی که بعد از برکناری فرانک لمپارد و آمدن توخل به تیمی دیگر تبدیل شده و مقابل ولوز ۷۹درصد مالکیت و نزدیک به ۹۰۰پاس داشت، مقابل برنلی برای کسب نخستین برد در دوران پسافرانکی به میدان می‌رود. این بازی ساعت ۱۵:۳۰ برگزار می‌شود. لستر- لیدز جدال 2 تن از بهترین مربیان حال حاضر جهان یعنی برندن راجرز و بیلسا است. لستر روی کاغذ هنوز مدعی قهرمانی است. لیورپول هم پس از شکستن طلسم گل‌نزنی و برد ۳ بر یک مقابل تاتنهام مورینیو به مصاف وستهام می‌رود که از قضا یکی دیگر از بهترین مربیان این فصل را روی نیمکت خود می‌بیند. وستهام با دیوید مویس جزو تیم‌های بالای جدول است. آنها به‌تازگی لینگارد را قرضی از منچستر گرفته‌اند. برایتون هم با یا بدون جهانبخش از تاتنهام میزبانی می‌کند که این بازی را می‌توانید ساعت ۲۲:۴۵ ببینید.
  ایتالیا
آتالانتا و لاتزیو همین هفته گذشته در یک‌چهارم جام حذفی به مصاف هم رفتند و آن بازی فوق‌العاده را تیم آتالانتا ۳ بر 2برد. حالا در لیگ هم ساعت۱۷:۳۰ با هم بازی می‌کنند. هر دو تیم پدیده‌های لیگ فصل قبل بودند و آتالانتا همچنان در حال درخشش و از پای در آوردن حریفان است. این حتما بهترین بازی هفته فوتبال ایتالیا خواهد بود. ساعت۲۰:۳۰ هم ناپولی با پارما می‌تواند بازی قشنگی باشد. سری‌آ این هفته زیر سایه محرومیت یک‌جلسه‌ای زلاتان و لوکاکو در جام حذفی پس از آن دعوای وحشیانه بود. معلوم نیست چرا فوتبالی‌ها مثل گذشته درست و حسابی محروم و جریمه نمی‌شوند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید