• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 12 بهمن 1399
کد مطلب : 123327
+
-

این لیگ قهرمان ندارد

در هفته‌ای که همه مدعیان متوقف شدند، پرسپولیس با گل نوراللهی پیروز شد و با کسب 3امتیاز به مرحوم میناوند ادای احترام کرد

این لیگ قهرمان ندارد

از هفته سیزدهم لیگ برتر ایران دیروز 5بازی در شهرهای مختلف برگزار شد و 8گل از خط دروازه‌ها گذشت. در هفته‌ای که نفت مسجدسلیمان با نتیجه تساوی استقلال را متوقف کرده بود، دو تیم دیگر خوزستان یعنی فولاد و نفت آبادان هم مقابل رقبای خود به تساوی رسیدند. نفت آبادان میهمان مس رفسنجان بود و فولاد از پیکان میزبانی می‌کرد که هر دو بازی بدون گل به پایان رسید. قبل از بازی فولاد و پیکان اتفاقات عجیبی در فولاد آره‌نا رخ داد. مسئولان پیکان به محض ورود به زمین متوجه شدند زمین چمن ورزشگاه بزرگ‌تر از همیشه است و بعد از اعتراض آنها مشخص شد تیم میزبان با تغییر دادن محل خطوط، عرض زمین را زیاد کرده و اطراف زمین را هم حسابی خیس کرده است! با توجه به اینکه پیکان از یک اوت‌انداز قهار به نام نادر محمدی بهره می‌برد، این کار احتمالا برای محدود کردن این نقطه‌قوت تیم پیکان انجام شده بود. بعد از اعتراض پیکانی‌ها تیم میزبان مجبور شد زمین را به همان شکل سابقش برگرداند و بازی دو تیم بدون گل به پایان رسید.

  شکست مدعیان در خانه
اما در 3بازی دیگر این هفته، مدعیان قهرمانی نتایج جالبی گرفتند. تیم تراکتور بعد از برد روحیه‌بخش هفته گذشته مقابل گل‌گهر، این بار میزبان آلومینیوم بود و می‌توانست با برتری مقابل این تیم جایگاه خوبی در میان صدرنشین‌ها به دست بیاورد. اما آلومینیوم بعد از بردن پرسپولیس در کمال شگفتی تراکتور را هم یک بر صفر برد تا رسول خطیبی تراکتور را از رسیدن به یک‌امتیازی صدرنشین محروم کند. به موازات این اتفاق، در اصفهان هم شگفتی دیگری رخ داد و سپاهان که می‌توانست با استفاده از توقف استقلال به تنهایی صدرنشین شود در کمال ناباوری با 3گل مغلوب میهمانش شهرخودرو شد. تیم نویدکیا ابتدا با پنالتی سجاد شهباززاده از حریفش پیش افتاد و خودش را صدرنشین جدول دید. اما در ادامه شهرخودرو هم از روی ضربه پنالتی به گل رسید و در 20دقیقه پایانی شهرخودرو با 2گل احمد الجبوری بازی را از میزبانش برد. در دقایق پایانی این بازی درگیری‌های زیادی رخ داد که اخراج گولسیانی کاپیتان سپاهان را به دنبال داشت.

  پرسپولیس هوادارانش را کشت
در ادامه شگفتی‌های هفته سیزدهم و توقف مدعیان مقابل تیم‌های پایین جدول، ماشین‌سازی قعرنشین هم تا دقیقه آخر پرسپولیس را متوقف کرده و یک امتیاز از این تیم گرفته بود. اما پرسپولیسی‌ها خوش‌شانس بودند که با گل احمد نوراللهی در وقت‌های تلف‌شده به 3امتیاز این بازی رسیدند. پرسپولیسی‌ها در سوگ مهرداد میناوند سیاهپوش به میدان آمدند و در دقیقه25 از حریف پیش افتادند. اما روند بازی دقیقا مانند بازی با ذوب‌آهن پیش رفت و این بار هم حریف قعرنشین توانست در نیمه مربیان بر تیم یحیی مسلط شود. این تسلط در نهایت باعث اعلام یک پنالتی به سود ماشین‌سازی و ثبت گل تساوی این تیم در دقیقه83 شد. بعد از این گل پرسپولیسی‌ها دوباره به خودشان آمدند و با چند حمله متوالی روی دروازه میهمان بالاخره با استپ سینه و ضربه روپای نوراللهی در دقیقه93 به پیروزی رسیدند. پرسپولیس با خوش‌اقبالی از چنگ تیم شانزدهم جدول گریخت اما روند بازی نشان داد این تیم هم مثل سپاهان و استقلال لااقل در حال حاضر صلابت یک قهرمان را ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید