• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 27 فروردین 1397
کد مطلب : 12277
+
-

کافه مجلس

وزیر دادگستری را فرا می‌خوانند

فاطمه سعیدی، نماینده تهران در مجلس در رابطه با غیب شدن سعید مرتضوی در توییتر خود نوشت: وزرای دادگستری و کشور را به مجلس فرامی‌خوانم تا در مورد عدم‌تحویل سعید مرتضوی به زندان توضیح دهند. اگر حکم نهایی و ابلاغ شده باید اجرا شود.

استثناهای اشتغال بازنشستگان در دولت

زهرا ساعی با اشاره به تصویب طرح ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی در کمیسیون اجتماعی مجلس به خانه ملت گفت: قرار بر این شد که در پی این مصوبه براساس ماده71قانون خدمات کشوری فعالیت بازنشستگان در سمت‌های مدیریتی به غیراز بند الف(سران قوا)، بند ب(معاون اول رئیس‌جمهور، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای نگهبان) و بند ج(وزرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی) لغو شود، همچنین این مصوبه برای همترازهای این سمت‌ها نیز لغو خواهد شد.

 مشکلات کردستان

سید احسن علوی، نماینده مردم سنندج در مجلس با اشاره به توسعه نیافتگی استان مرزی کردستان و مشکلات مردم این منطقه گفت: طبق آمارهای رسمی در سال‌های ۹۴ و ۹۵ هر روز یک کشته در جاده‌های کردستان داشتیم. آیا این آمار زیبنده ایران اسلامی است؟ با این آمار حدود ۳۰ هزار لیتر مواد آلوده‌کننده وارد محیط‌زیست می‌شود. آیا می‌دانید هر یک لیتر از این مواد نفتی حدود یک میلیون لیتر آب را آلوده می‌کند؟ او اضافه کرد: بیکاری در استان کردستان بیداد می‌کند؛ بیشتر تحصیلکردگان و نخبگان کرد بیکارند و یا برای تامین معاش خود و خانواده به شغل‌های کاذب روی آورده‌اند.

   تجربه شکست خورده اصلاح ساختار اجرایی

مرکز پژوهش‌های مجلس با توصیه به نمایندگان برای رد کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به آنها، گزارش داد: تجربیات متعدد شکست خورده در اصلاح ساختار دستگاه‌های اجرایی کشور نشان از ضعف در تئوری دولت و پارادایم مشخص در حوزه ساختار کلان دولت در کشور دارد که بارها ساختارهای موجود را دچار تغییر و بازگشت به ساختار قبلی کرده است.

   بررسی جزئیات لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی

یحیی کمالی‌پور، عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس از بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان‌یافته در نشست این کمیسیون خبر داد و گفت: با بحث و گفت‌وگوهای صورت گرفته میان اعضای کمیسیون و مسئولان حاضر در نشست دیروز مقرر شد مرکز پژوهش‌ها با هماهنگی قوه قضاییه جلسه‌ای برای رفع ایرادات این ماده برگزار و برای ایجاد شفافیت بیشتر مجددا در سه‌شنبه هفته آینده نسبت به بررسی آن اقدام کنند. این لایحه در جلسه مورخه 4اسفند 96در صحن علنی مجلس تصویب و به سبب اخذ ایراداتی از سوی شورای نگهبان مجددا به کمیسیون ارجاع شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید