• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 4 بهمن 1399
کد مطلب : 122509
+
-

نکته بازی/چقدر ادا دارید شما!

باشگاه پرسپولیس از فدراسیون فوتبال خواسته دیگر محمدحسین زاهدی‌فرد را به‌عنوان قاضی مسابقات این تیم انتخاب نکند. زاهدی‌فرد داور بازی اخیر سرخپوشان برابر فولاد بود که آن پنالتی پرماجرا را اعلام کرد. قبلا استقلالی‌ها هم به‌خاطر هند پنالتی نادیده گرفته‌شده استنلی کی‌روش در بازی با سپاهان همین خواسته را مطرح کرده بودند. به‌نظر می‌رسد باشگاه‌ها از حالت اعتراض پس از هر بازی، به شرایط تعیین داور مسابقه ارتقا پیدا کرده‌اند. بنابراین توصیه می‌شود مدیران هر 16تیم لیگ برتری زحمت بکشند و داوران مورد قبول خود را برای قضاوت مسابقات معرفی کنند. به این ترتیب فدراسیون می‌تواند از لیست مشترک همه تیم‌ها داور انتخاب کند. اینطوری راضی می‌شوید؟ در اسپانیا VAR پنالتی رئال را نمی‌گیرد این همه داستان درست نمی‌شود. چقدر ادا دارید شما!

بازارگردی؟ الان؟
درست در روزهای بیماری و بستری شدن مهرداد میناوند و درحالی‌که این اتفاق به جامعه فوتبال ایران شوک وارد کرده بود، تصاویری منتشر شد از بازارگردی رسول خطیبی در اراک! سرمربی آلومینیوم اراک که این تیم را به لیگ برتر آورده و محبوبیت بالایی هم بین مردم شهر دارد، بدون ماسک و تدابیر بهداشتی در شرایطی عجیب به ملاقات با ده‌ها نفر از هواداران پرداخته و با آنها راهی کوچه و خیابان شده است. امیدواریم همیشه کام آلومینیوم و اراکی‌ها شیرین باشد، اما واقعا زمان فعلی بهترین فرصت برای انجام این کار بود؟ مربی با یک مجموعه 50 نفری از عوامل تیم در ارتباط است و آلومینیوم هم در لیگ برتر حضور دارد؛ خب چرا رعایت نمی‌کنید؟ می‌خواهید کل لیگ را بخوابانید؟

باشگاه بامزه
کلا باشگاه بامزه‌ای است این ماشین‌سازی تبریز. از زمانی هم که ظاهرا مالکیت باشگاه را از زنوزی به فرد دیگری منتقل کرده‌اند، اتفاقات این تیم جالب‌تر شده است. به‌عنوان مثال آنها ابتدای فصل وحید بیاتلو را با کلی تبلیغات به‌عنوان جوان‌ترین سرمربی تاریخ لیگ برتر به استخدام درآوردند، بعد از باخت در هفته اول قراردادش را تمدید کردند و بعد از باخت در هفته پنجم حکم برکناری‌اش را زدند. با وجود این از آن روز به بعد هم ماشین‌سازی رنگ برد را ندیده و در6 مسابقه بعدی موفق به کسب پیروزی نشده است. به پاس همین عملکرد درخشان نیز سعید اخباری از سرمربی موقت به سرمربی دائم ارتقا یافت. خلاصه منتظر هستیم ببینیم این بار حکم مدیران ماشین چند هفته دوام می‌آورد.

به بی‌طرفی گزارشگران استانی ببخش!
بین همه اعتراض‌ها بعد از بازی پرسپولیس و فولاد، از همه جالب‌تر انتقاد جواد نکونام از گزارشگر بازی بود. سرمربی فولاد که گزارشگر ناشناخته مسابقه را «بچه» خطاب کرد، مدعی شد او جانب پرسپولیس را گرفته است. خب البته چنین تشخیصی دشوار است و شاید صرفا از اصرار گزارشگر روی اشتباه بودن پنالتی فولاد نشات گرفته باشد. به هر حال به قول فرنگی‌ها از داخل هواپیما هم می‌شد فهمید که زاهدی‌فرد در اعلام این پنالتی دچار اشتباه شده است. به علاوه اعتراض نکونام در حالی است که سال‌هاست پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌ها از عملکرد یکطرفه گزارشگران مراکز استان‌ها شاکی هستند. انصافا اشاره گزارشگر تهران به این که مثلا «همه چیز از شوت احمد شروع شد» مقابل جانبداری برخی رفقا در استان‌ها فقط یک شوخی بچگانه است.

این خبر را به اشتراک بگذارید