• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 4 بهمن 1399
کد مطلب : 122508
+
-

فکری راست می‌گفت هیچ تیمی کهکشانی نیست

استقلال با نمره فنی 7.28بالاتر از گل‌گهر 7.24 و پرسپولیس 7.22 بهترین تیم لیگ بوده است

فکری راست می‌گفت هیچ تیمی کهکشانی نیست

استقلال صدرنشین لیگ است اما طی همین هفته‌هایی که منتهی به صدرنشینی این تیم شد، محمود فکری و کادرش انتقادات زیادی را تحمل کرده‌اند. کیفیت بازی‌های استقلال برای کارشناسان و برخی هواداران به اندازه کافی قانع‌کننده نبوده است. البته استقلال هنوز تیم کاملی نیست و برخی از انتقادات نسبت به این تیم پایه و اساس منطقی دارند با وجود این اما آنالیزها نشان می‌دهند استقلال از لحاظ کیفیت فنی هم تا این مقطع از لیگ بهترین تیم بوده و با شایستگی در صدر جدول قرار گرفته است. براساس امتیازات و نمرات سایت مرجع متریکا، تیم استقلال بالاتر از گل‌گهر، پرسپولیس و سپاهان بهترین تیم لیگ تا پایان هفته یازدهم بوده است. به‌نظر می‌رسد از میان همه صحبت‌هایی که فکری در پاسخ به انتقادات مطرح کرده باید این جمله را از همه جدی‌تر گرفت که: «مگر بقیه تیم‌ها کهکشانی بازی می‌کنند که از سبک بازی ما این همه انتقاد می‌شود؟»

  بردن تراکتور، سبقت از گل‌گهر
طبق امتیازات فنی که سایت متریکا در پایان هر بازی به تیم‌ها و بازیکنان می‌دهد، تا هفته قبل گل‌گهر بهترین تیم لیگ بود و استقلال، پرسپولیس و سپاهان پشت سر این تیم قرار داشتند. در هفته یازدهم گل‌گهر با آلومینیوم به تساوی بدون گل رسید و امتیاز 7 از 10 را دریافت کرد. درعوض استقلال با ارائه یکی از بهترین نمایش‌های خود در طول این فصل به نمره 7.8 از 10 رسید. باتوجه به این نمرات، تیم محمود فکری بالاخره بعد از 11هفته از تیم قلعه‌نویی سبقت گرفت و با میانگین نمره7.28 در صدر قرار گرفت. گل‌گهر نیز با میانگین نمره7.24 دومین تیم برتر لیگ از لحاظ فنی بوده است. در همین هفته پرسپولیس با فولاد بازی کرد که نمره هر دو تیم در پایان این بازی 7.4 بود. بعد از این بازی پرسپولیس با میانگین نمره 7.22در رتبه سوم باقی ماند و فولاد با 7.17 به پله پنجم رسید. تیم چهارم هم سپاهان است که به‌طور میانگین در هر بازی نمره7.19 را دریافت کرده است. براساس این نمرات، تیمی که در جدول عملکرد فنی خیلی پایین‌تر از جدول امتیازات لیگ قرار گرفته نفت آبادان است. این تیم از لحاظ فنی با نمره7.08 از 10تیم ششم لیگ است اما در جدول اصلی لیگ رتبه دوم را دارد. در واقع نفت آبادان تیم خوش‌اقبالی بوده و بیش از شایستگی فنی‌اش امتیاز جمع کرده است.

   دومین حمله، دومین دفاع
اما در مورد استقلال می‌توان به برخی از نقاط قوت این تیم نسبت به سایر رقبا نیز اشاره کرد. آبی‌پوشان از لحاظ گل زده بعد از سپاهان دومین تیم لیگ هستند. از لحاظ گل‌های خورده نیز استقلال بعد از پرسپولیس دومین تیم موفق لیگ محسوب می‌شود. آبی‌ها در هر بازی 11.5بار شوت زده‌اند که دومین آمار برتر این بخش بعد از گل‌گهر بوده است. نرخ تبدیل شوت به گل در تیم استقلال 12.7 بوده که بعد از پیکان، سپاهان و نفت آبادان چهارمین حدنصاب خوب فصل جاری بوده است. آبی‌پوشان طی 11بازی 6بار کلین‌شیت کرده‌اند که بهترین رکورد در میان تمامی تیم‌هاست. بعد از استقلال، 6تیم مختلف با 5کلین‎شیت در تعقیب آبی‌ها هستند که از میان آنها پرسپولیس با 2بازی کمتر، شانس بیشتری برای رسیدن به استقلال دارد. خلاصه اینکه آمارهای استقلال شگفت‌انگیز نیست اما برای صدرنشینی این تیم در پایان 11هفته کفایت می‌کند. محمود فکری به نکته درستی اشاره کرده است؛ شاید استقلال هنوز تیم کامل و بی‌نقصی نباشد اما سایر تیم‌ها هم شرایط‌شان بهتر از این تیم نیست.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید