• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 4 بهمن 1399
کد مطلب : 122507
+
-

یک تیر و چند نشان

اهداف ویژه استقلال از بازی با سایپا

بهروز رسایلی| در یکی از مسابقات هفته دوازدهم لیگ برتر، استقلال امروز به مصاف سایپا می‌رود. آبی‌ها بعد از گریز از شکست برابر پرسپولیس در داربی تهران، موفق به کسب برتری ارزشمند برابر تراکتور شدند و حالا با تیم بسیار سختکوش ابراهیم صادقی مصاف خواهند داد. پیروزی در این بازی اما برای شاگردان محمود فکری می‌تواند حکم یک تیر و چند نشان را داشته باشد.

  حفظ صدر، فراتر از معدل قهرمانی
استقلال پارسال به لطف انجام بازی‌های بیشتر نسبت به رقبا برای مدت کوتاهی به صدر جدول رده‌بندی صعود کرد، اما صدرنشینی امروز آنها حقیقی است. حتی اگر پرسپولیس 15امتیازی همین حالا 2بازی عقب‌افتاده‌اش را با پیروزی پشت سر بگذارد، باز به استقلال 22امتیازی نخواهد رسید. بنابراین تیم فکری هرگز حاضر نیست این موقعیت دشوار به‌دست آمده را در بازی خانگی با سایپا از دست بدهد. استقلال با برتری در این مسابقه از 12بازی صاحب 25امتیاز خواهد شد که حتی از میانگین لازم برای کسب عنوان قهرمانی یعنی 2 امتیاز در هر مسابقه هم بهتر است. اگر استقلال امروز بلغزد، نفت آبادن روز دوشنبه فرصت خواهد داشت با برتری برابر سپاهان صدر را پس بگیرد. نفت هر 5 بازی خانگی قبلی‌اش را برده و این ششمین میزبانی آنها در لیگ بیستم است.

 بازپس‌گیری عنوان بهترین خط حمله
استقلال فصل گذشته با 55گل زده صاحب عنوان بهترین خط حمله لیگ نوزدهم شد؛ آنچه در حضور شیخ دیاباته، مهدی قائدی و ارسلان مطهری اصلا عجیب و دور از انتظار نبود. با این حال فصل جدید برای خط حمله آبی‌ها خوب شروع نشد. دیاباته مصدوم بود و تازه نخستین گل‌هایش را هفته یازدهم برابر تراکتور به ثمر رساند، موتور مهدی قائدی هم دیر روشن شد. هم‌اکنون استقلال با 16گل زده پشت سر سپاهان 17گله صاحب دومین خط حمله برتر لیگ است. بازی با سایپا می‌تواند به این تیم فرصت بدهد عنوان برترین خط حمله را در همین هفته پس بگیرد. استقلال پارسال در هر بازی به‌طور میانگین 1.83گل زده بود که این آمار تا پایان هفته یازدهم امسال 1.45کاهش یافته است.

 انگیزه‌های فردی
بین بازیکنان استقلال دست‌کم 2 انگیزه فردی شاخص برای درخشش برابر سایپا وجود دارد. نفر اول مهدی قائدی است که در 4 بازی پیاپی برای آبی‌ها گلزنی کرده و حالا به‌دنبال گل زدن در پنجمین مسابقه متوالی است. این شاید بخشی از مسیر یک رکورد انفرادی عجیب و غریب در فوتبال ایران باشد، اما اگر اینطور نباشد هم این گلزنی‌ها قائدی را به گادوین منشا و شهباززاده 9گله در کورس آقای گلی نزدیک خواهد کرد. نفر دوم هم رشید مظاهری است که اگر هفته گذشته آن گل را از محمد عباس‌زاده نمی‌خورد، تعداد کلین‌شیت‌هایش را به عدد 6می‌رساند و با 2بازی کمتر نسبت به رقبا از این حیث صدرنشین می‌شد. هم‌اکنون مظاهری، لک، اخباری و پورحمیدی از آلومینیوم اراک با 5کلین‌شیت کنار هم ایستاده‌اند و شاید گل نخوردن رشید در این بازی او را در پایان هفته دوازدهم یکه‌تاز کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید