• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 4 بهمن 1399
کد مطلب : 122491
+
-

پرنده‌ای برای رقابت‌های اتومبیلرانی

جهان استارت آپی
پرنده‌ای برای رقابت‌های اتومبیلرانی

مسابقات اتومبیلرانی به سرعت درحال پذیرفتن فناوری‌های جدید از طریق رقابت‌هایی مانند سری فرمولE هستند. حتی ممکن است در آینده نزدیک، خانه‌ای در‌ماه پیدا کند. به‌گزارش وب‌سایت نیواطلس، استارت‌آپ فرانسوی  MACA به‌دنبال افزودن اتومبیل‌های پرنده به فهرست فناوری‌های نوظهور فعال در مسابقات است و یک اتومبیل مسابقه‌ای مانند eVTOL را برای این منظور طراحی کرده است که برای مسابقه در سراسر جهان طراحی شده است. کارکوپتر
(Carcopter) پهپاد نیست و توسط یک راننده انسانی هدایت می‌شود. این وسیله، شبیه به یک هواپیمای الکتریکی است که با انرژی هیدروژن حرکت می‌کند و سرعتش به بیش از 240کیلومتر در ساعت می‌رسد. استارت‌آپ MACA هنوز در مراحل اولیه توسعه این وسیله نقلیه است، اما برنامه‌های جاه‌طلبانه آن نیاز به یک مسابقه‌‎دهنده لاغر دارد، چراکه طول eVTOL تنها 5متر بوده و فضایش فقط برای نشستن یک خلبان جا دارد. 6موتور الکتریکی 35کیلووات ساعتی، هواپیمای سبک را از زمین بلند کرده و با سرعت حداکثر 246کیلومتر در ساعت به سمت جلو هدایت می‌کند. با استفاده از فیبر کربن فراوان، MACA قصد دارد وزن این پرنده را به زیر 600کیلوگرم برساند و با بهینه‌سازی ساختار آیرودینامیکی یک خودروی فرمول یک، اطمینان حاصل کند که کارکوپتر به سرعت و به‌زودی در جریان مسابقات قرار می‌گیرد. در این میان یک کمک‌خلبان نیمه‌مستقل هم کمک می‌کند تا این وسیله با خیال راحت به سمت خط پایان حرکت کند.
استارت‌آپ MACA برای بهینه‌سازی برد این وسیله از سیستم سوخت هیدروژن استفاده کرده است. آنها امیدوارند که با اصلاح سیستم‌های خود از طریق کسب تجربه در مسابقات، درنهایت مسافران eVTOL را با سوخت هیدروژن به سفرهای بین‌شهری بفرستند. این استارت‌آپ توسط یک خلبان جنگنده به نام «تیه‌ری دو بوسویلیه» و یک خلبان هلی‌کوپترهای ایرباس به نام «مایکل کرولاک» تاسیس شده است. آنها در نمایشگاه CES مجازی امسال نیز حضور داشتند. این شرکت قصد دارد نخستین نمونه‌های محصول خود را تا پایان سال2021، آماده کرده و در نمایشگاه CES 2022 به پرواز درآورد. آنها امیدوارند که در پایان سال2022، مجوز شرکت در مسابقه به کارکوپتر داده شود. البته باید به این نکته مهم نیز اشاره داشته باشیم که محصول این استارت‌آپ نمی‌تواند چیز جدیدی در آغاز سال2023 به‌حساب بیاید.

این خبر را به اشتراک بگذارید