• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 4 بهمن 1399
کد مطلب : 122432
+
-

کاشت درختچه‌های سماق و زرشک در لواسانات

کاشت درختچه‌های سماق و زرشک در لواسانات

سرانه جنگلکاری شهر اوشان، فشم و میگون با مشارکت شهرداری این شهر و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران تکمیل و افزایش می‌یابد.

«عزیزی» معاون فنی مدیرکل منابع استان تهران از اهمیت گسترش جنگلکاری و حفظ منابع طبیعی استان تهران گفت و افزود: «این پروژه در قالب طرحی مشارکتی ضمن تکمیل طرح‌های باقیمانده نقاط مختلف شهر مانند دراز چال، سپیدکمرچال و طرح‌های جدید همسو با جنگلکاری در دستور کار قرار گرفته است.»

او گفت: «اولویت ما در جنگلکاری بهره‌گرفتن از درختان و گیاهان بومی منطقه است که با خطر نابودی مواجه هستند. ‌ گونه‌هایی مثل سماق و زرشک که از گیاهان بومی منطقه به شمار می‌روند و سازگاری بهتری دارند.»او درباره بحث دام‌های غیرمجاز و نقش مخرب آنها در فضای سبز منطقه گفت: «برای شناسایی قانون شکنان در مبحث چرای بی‌رویه و ساخت‌وسازها به‌زودی با استفاده از روش‌های نوینی مثل دیدبانی با پهباد و ظرفیت تشکل‌های مردمی برای پیشگیری و برخورد گام‌های مهمی برخواهیم داشت.

این کار نقش مهمی در حفظ جنگل گاری و جلوگیری از تصرف منابع طبیعی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز دارد.» «رضا ریاحی» شهردار اوشان، فشم، میگون نیز درباره مشارکت اداره منابع طبیعی در راستای گسترش سرانه سبز ابراز خشنودی کرد و گفت: «شهر ما در دهه ۸۰ بالاترین سرانه جنگلکاری در استان تهران را داشت. تلاش می‌کنیم در این دوره زمانی حساس که آلودگی هوا زیان‌های زیادی را در شهر تهران و نزدیکی رودبار قصران به وجود آورده است در صیانت از منابع طبیعی بخش بیشتر تلاش کنیم.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید