• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 1 بهمن 1399
کد مطلب : 122255
+
-

در خط مقدم مبارزه با تروریسم

200نفردر ارتباط با القاعده در ایران دستگیر شدند


آرش نهاوندی  

روزنامه نیویورک تایمز در تاریخ 17ژوئیه 2005(26تیر 1384) به نقل از وزیر اطلاعات ایران از دستگیری 200نفر به اتهام عضویت در گروه تروریستی القاعده در این کشور خبر داد. به نوشته این روزنامه، وزیر اطلاعات همچنین اعلام کرده که 800نفر دیگر نیز به اتهام عضویت در این گروه تروریستی از ایران دیپورت شده‌اند. علی یونسی وزیر اطلاعات ایران در این‌باره اعلام کرد که این دستگیری‌ها هفته گذشته در چارچوب پنجمین موج برخورد با تروریست‌های مرتبط با گروه القاعده انجام گرفته است. 
نیویورک تایمز همچنین به نقل از خبرگزاری ایسنا نوشت: این گسترده‌ترین موج دستگیری عناصر مظنون به عضویت در یک گروه تروریستی در ایران است.
خبرنگار نیویورک تایمز در ادامه این گزارش به این مسئله اشاره کرد که ایران به ندرت اطلاعاتی درباره عملیات انجام گرفته در زمینه دستگیری اعضای مرتبط با گروه القاعده در این کشور ارائه می‌دهد. اما این بار علی یونسی وزیر اطلاعات ایران در اظهارات خود درباره دستگیری تعداد زیادی از عناصر مرتبط با القاعده در ایران، جزئیات بیشتری ارائه داد. البته همچنان به‌طور مشخص به برخی از جزئیات این عملیات در اظهارات وزیر اطلاعات ایران اشاره نشده است، علی یونسی در اظهاراتش به‌طور مشخص به جزئیاتی درباره چگونگی انجام این عملیات اشاره نکرد و همچنان نامشخص است که اعضای القاعده به کجا دیپورت شده‌اند. 
علی یونسی در اظهارات اخیر خود به این مسئله اشاره کرد که القاعده، گروه‌های مختلفی را در جنوب شرقی ایران به‌منظور انجام عملیات تروریستی در شهرهای بزرگ این کشور ازجمله در تهران سازمان داده بود. اگرچه مقامات ایرانی از اعلام نام بازداشت‌شدگان بنا به دلایل امنیتی خودداری کرده‌اند، با این حال علی یونسی به نام یکی از سران این گروه‌های تروریستی به نام عبدالمالک (احتمالا عبدالمالک ریگی) اشاره کرد که هنوز توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت نشده است. عبدالمالک متهم به اداره یکی از گروه‌های تروریستی مرتبط با اسامه بن لادن و همچنین مشارکت در قاچاق مواد‌مخدر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید