• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 29 دی 1399
کد مطلب : 122058
+
-

روی خط انتخابات/ موتور عارف روشن شده است

غلامعلی رجایی، از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب درباره نامزدهای احتمالی این جریان سیاسی برای انتخابات ریاست‌جمهوری1400 به ایرنا گفت: در جریان اصلاحات عارف هم موتور خود را روشن کرده و اطلاع دارم ستاد خود را فعال کرده است، درحالی‌که اجماعی روی او نیست. رجایی به علی لاریجانی هم پیشنهاد کرده که با ورود به این انتخابات، خود را نسوزاند: لاریجانی در تله سیاست چپ و راست گیر افتاده و دور، دور او نیست، چون نه اصلاح‌طلبان و نه اصولگرایان روی لاریجانی اجماع نمی‌کنند. پخته‌ترین کار این است که لاریجانی خودش را نسوزاند تا اگر دولت بعد اصلاح‌طلب بود، بتواند در سمت معاون اول یا یکی از معاونت‌های ریاست‌جمهوری ایفای نقش کند. وی اسحاق جهانگیری را اصلاح‌طلبی مجرب و استخوان‌دار معرفی کرد و گفت: جهانگیری در بدترین شرایط هم هنوز این پتانسیل و ظرفیت را دارد که رأی مردم را جذب کند. قبول دارم که جهانگیری شرایط‌۹۶ را ندارد. او خود را قربانی کرد. جهانگیری وزیر، نماینده مجلس و 8سال هم معاون اول رئیس‌جمهوری بود، لذا مصلحت نبود در جایگاه نازل‌تری قرار گیرد. او از نیروهای مورد اطمینان هاشمی بود.

  پیشتازی رئیسی از قالیباف در نظرسنجی‌ها
حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه به برنا گفته که اصولگرایان باید بتوانند فشار زیادی بیاورند تا رضایت رئیسی را برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری1400 جلب کنند. ترقی همچنین گفته اصولگرایان باید تلاش بسیاری انجام دهند که رهبری را راضی کنند که منع را از روی رئیسی برای پذیرش مسئولیت دیگر بردارند. به‌گفته این عضو موتلفه، دوقطبی رئیسی و قالیباف در جریان اصولگرایی شکل نخواهد گرفت، چرا‌که تصمیم ائتلاف اصولگرایان هر‌چه که باشد، همه تبعیت خواهند کرد؛ منتها درنظرسنجی‌ها، رئیسی بسیار جلوتر از قالیباف است. او برای این ادعای خود به ‌نظرسنجی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس، بسیج، ایسپا و صداوسیما اشاره کرده و گفته که وضعیت بیشتر حول محور سه، چهار نفر اول، یعنی رئیسی، احمدی‌نژاد، قالیباف و محسن رضایی می‌چرخد.

  6  ابرچالش پیش‌روی رئیس‌جمهور بعدی
محمود میرلوحی، از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب درباره ویژگی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آتی به خبرآنلاین گفته‌: ما هم‌اکنون با 6‌ابرچالش روبه‌رو هستیم که با گذشت زمان پیچیده‌تر هم شده‌اند؛ بحران آب، سیلاب‌ها و خشکی‌ها، بحران اشتغال و رونق اقتصادی، بحران انسجام ملی در حوزه سیاست داخلی، بحران پرونده هسته‌ای، بحران آسیب‌های اجتماعی و سیاست خارجی ازجمله آنان است. رئیس دولت آینده هر شخص که هست، باید بتواند بر این ابرچالش‌ها پیروز شود. میرلوحی گفت: برخی به اسم جوانان انقلابی حرف‌هایی می‌زنند که برای مردم آب و نان نمی‌شود. شعارهای تند مشکلات اشتغال و اقتصاد را برطرف نمی‌کند، سیاست را نمی‌شود با شعار عملی کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید