• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 22 دی 1399
کد مطلب : 121542
+
-

بازگشایی مدارس در مناطق زرد و آبی

این سو
بازگشایی مدارس در مناطق زرد و آبی

همزمان با تصمیمی که ستاد ملی مقابله با کرونا برای برداشتن بخشی از محدودیت‌ها گرفته، بازگشایی مدارس و بازگشت دانش‌آموزان به مدرسه نیز در دستور کار است. مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند پروتکل‌هایی در این زمینه در حال تدوین است و ممکن است از ابتدای بهمن مدارس با پروتکل‌ها و کلاس‌های کم جمعیت آغاز به‌کار کنند.
به گزارش همشهری، پیشنهاد بازگشایی مدارس در مناطق زرد و آبی شنبه همین هفته در ستاد ملی کرونا مطرح و خواسته شده که دستورالعمل آن تدوین شود. آنطور که محمد محسن بیگی، مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش می‌گوید، پیشنهاد این بوده که در مناطق آبی فقط مدارس زیر ۵۰ دانش‌آموز در کشور به‌صورت حضوری بازگشایی شوند. چون بیشتر این مدارس در مناطق دورافتاده و صعب‌العبور هستند که دسترسی کمتری هم به امکانات و فضای مجازی دارند. همچنین پیشنهاد شده که دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی فقط در مناطق آبی و زرد با حداکثر ۱۰ دانش‌آموز به‌صورت حضوری به مدرسه بروند.
همچنین پیشنهاد شده هنرستان‌ها که فعالیت‌های کارگاهی دارند تا سقف ۱۵ نفر در مناطق آبی و زرد بازگشایی شوند و در مناطق قرمز و نارنجی به روال گذشته، بازگشایی انجام نمی‌شود.
محسن بیگی درباره زمان و نحوه تدوین دستورالعمل بازگشایی در مناطق آبی و زرد گفت: شورای‌عالی آموزش و پرورش باید این دستورالعمل را تهیه کند. ما شرایط و پروتکل‌ها را به شورای‌عالی اعلام کردیم. احتمالا موضوع در جلسه بعدی ستاد کرونا دوباره مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود. فعلا تا زمانی که ابلاغیه جدیدی صادر شود، مدارس به روال قبل غیرحضوری هستند.

تعطیلی دوهفته‌ای آموزش مجازی
همزمان با خبرهایی که دیروز درباره بازگشایی مدارس دست به‌دست می‌شد موضوع تعطیلی دوهفته‌ای آموزش مجازی هم سرخط خبرهای داغ مدرسه‌‌ای بود. ماجرا از این قرار است که برخی خانواده‌ها و معلم‌ها پیشنهاد تعطیلی دوهفته‌ای آموزش مجازی به‌علت خستگی ناشی از کار با وسایل و ابزار هوشمند را مطرح کرده‌اند. محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش هم گفته این پیشنهاد در حال بررسی بوده و کلیت آن مورد تأیید است و اگر اختیارات قانونی در این زمینه وجود داشته باشد ممکن است وزارتخانه با این تعطیلی دوهفته‌ای موافقت کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید