• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 18 دی 1399
کد مطلب : 121204
+
-

حکمرانی خوب محلی با تصویب طرح مدیریت یکپارچه شهری

در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای‌عالی استان‌ها با نایب‌رئیس دوم مجلس دغدغه‌های اجرای طرح مدیریت یکپارچه شهری و روستایی عنوان شد.
به گزارش همشهری، رئیس شورای‌عالی استان‌ها با اعلام اینکه طرح مدیریت یکپارچه شهری و روستایی که هم‌اکنون در مجلس است، طرح بسیار مهمی است که 6سال در دست بررسی بوده، تأکید کرد: «اکنون بهترین زمان برای تصویب این طرح است.»‌ علیرضا احمدی در این جلسه که علی نیکزاد، نایب‌رئیس دوم مجلس حضور داشت، گفت: «آقای نیکزاد زمانی که وزیر بودند طرح مسکن مهر را پیگیری کردند. اگر شما کمک کنید طرح مدیریت یکپارچه شهری تصویب شود، عملا یک سامانی به امورات حکمرانی خوب محلی و مدیریت شهری داده می‌شود.» 
احمدی یادآور شد: «اکنون 3طرح شورای‌عالی استان‌ها در مجلس اعلام وصول شده است و تسریع در بررسی این طرح‌ها بسیار مهم است؛ بنابراین لازم است همانند دولت نوبت ویژه‌ای برای بررسی طرح‌های شورای‌عالی استان‌ها اختصاص داده شود.» 
علی نیکزاد، نماینده مردم اردبیل و نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی نیز در سی‌وهشتمین اجلاس شورای‌عالی استان‌ها گفت: «ما ایرانی‌ها حق شهرنشینی را به‌درستی پرداخت نمی‌کنیم. وقتی ما حق و حقوق شهرداری را پرداخت ‌نمی‌کنیم، ‌نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که شهرداری در انجام اموراتش موفق شود. باید برای شهرداری‌ها درآمد پایدار ایجاد کنیم. من ‌نمی‌گویم باید اداره شهر را گران کرد، اما باید حداقل قیمت شهرنشینی را پرداخت کرد.»  همچنین دیروز تفاهمنامه همکاری میان رئیس شورای‌عالی استان‌ها و علی شیرکانی، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به نمایندگی از شورای‌عالی استان‌ها و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر منعقد شد. 
در بخشی از مقدمه این تفاهمنامه آمده است: «در راستای اصل یکصدم تا یکصد و سوم و بیست و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در چارچوب قوانین و مقررات فرادستی مربوط به تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و شورای‌عالی استان‌ها و تشکیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور به‌منظور تحقق اهداف و برنامه‌های دولت درخصوص تعمیم و گسترش پوشش نظام تامین اجتماعی و افزایش ضریب پوشش بیمه اجتماعی تفاهمنامه همکاری منعقد می‌شود. امید است با برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مشترک گام مثبتی در راستای توسعه، تعمیم و گسترش عدالت اجتماعی برداشته شود.» 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید