• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 11 دی 1399
کد مطلب : 120498
+
-

ابهام در وضعیت لایحه «مالیات بر ارزش افزوده»

مالی
ابهام در وضعیت لایحه «مالیات بر ارزش افزوده»

لایحه مالیات بر ارزش افزوده که سهم شهرداری‌‌ها از مالیات کشور را مشخص می‌کند، بعد از بحث‌های فراوان و چند مرحله بررسی در مجلس، اکنون در دست شورای نگهبان است. به گزارش همشهری، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درباره بازگشت لایحه مالیات بر ارزش افزوده به مجلس گفت: هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان هنوز نظر خود درباره لایحه مالیات بر ارزش افزوده را به‌طور رسمی به مجلس اعلام نکرده‌اند.
محمد صالح جوکار، افزود: لایحه هنوز به مجلس بازگردانده نشده و شورای نگهبان نظر خود را درباره این لایحه به مجلس اعلام نکرده است.
او در پاسخ به این سؤال که آیا هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام این لایحه را مغایر با سیاست‌های کلی نظام تشخیص داده است، گفت: هیأت عالی نظارت هفته گذشته در این‌باره جلسه‌ای داشتند اما نتیجه آن را به مجلس اعلام نکرده‌اند.
جوکار گفت: قرار است جلسه‌ای در هیأت عالی نظارت با موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود که موضوع لایحه نیز قابل پیگیری است.
پیش از این پروانه مافی، مشاور شهردار تهران در امور مجلس درباره آخرین وضع لایحه مالیات برارزش افزوده در مجلس گفته بود که لایحه به شورای نگهبان ارسال شد و شورای نگهبان روی برخی از مواد تحفظ دارد و باید مجددا در مجلس اصلاح شود.
به‌گفته مافی، هیأت عالی نظارت در مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک جلسه کارشناسی لایحه را با سیاست‌های کلی مقایسه کرده و تطبیق داده است. حاضران در آن جلسه متفق القول به این تصمیم رسیدند که برخی از مواد این لایحه مانند بند الف جزء ۱۷ ماده۹ لایحه و همچنین تبصره این ماده و بند الف ماده۴۲ و خود ماده۵۳ با بندهایی از سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی مغایر هستند و بنا شد به مجلس مسترد شود و بعد از رفع ابهامات مجدد برای اصلاح نهایی به شورای نگهبان برود.

این خبر را به اشتراک بگذارید