• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 7 دی 1399
کد مطلب : 119981
+
-

هزینه‌های محافظت

تأمین امنیت آپارتمان هزینه بسیاری روی دست ساکنان ساختمان می‌گذارد

هزینه‌های محافظت

آوین آزادی_روزنامه نگار

تورم سالانه چهل و چند درصدی این روزها سبک زندگی‌ها را تغییر داده است. نگرانی‌هایی که شاید در دل طبقه‌ خاصی از جامعه بود امروز در دل دهک‌های مختلف جامعه وجود دارد. اگر خانه‌ام را دزد بزند؟ اگر موتور یخچال را ببرند؟ اگر طلاها را سرقت کنند؟ اگر... اگر... اگر... . در چنین شرایطی، تامین امنیت آپارتمان‌ها، اهمیت بیشتری نسبت به سابق پیدا می‌کند. نصب در ضد‌سرقت، استفاده از دزدگیر اماکن، نصب آیفون تصویری، استفاده از قفل کتابی برای درهای آهنی و... از راه‌هایی هستند که این روزها برای تامین امنیت آپارتمان‌ها از آنها استفاده می‌شود. نخستین کاری که برای امنیت خانه به ذهن می‌رسد استفاده از در‌های ایمن است. مطالعات نشان می‌دهد در ۴۰درصد سرقت‌ها، سارقان بدون هیچ زحمتی وارد خانه شده‌اند. بنابراین تا حد امکان از درهای ضد‌سرقت برای ورودی‌های خانه استفاده کنید. همچنین بهتر است برای نگهداری اشیای قیمتی خود سراغ گاو‌صندوق‌های ایمن بروید.

استخدام نگهبان
3تا 10میلیون تومان 


حضور مدام یک یا چند نگهبان در ورودی آپارتمان، مجتمع و... یکی از راه‌های مؤثر تامین امنیت است. سارقان عموما ریسک درگیر شدن با نگهبانان را نمی‌پذیرند. بررسی‌های همشهری نشان می‌دهد که اگر می‌خواهید یک نگهبان برای ساختمان خود داشته باشید باید ماهانه حدود 3تا 10میلیون تومان - بسته به ساعت کاری، سختی شرایط و... - به یک یا چند تن از آنها حقوق پرداخت کنید. فراهم کردن جایی برای استراحت نگهبان‌ یا نگهبانان که مجهز به آشپزخانه، سرویس و... باشد هم از دیگر هزینه‌هایی است که روی دست ساکنان آپارتمان می‌ماند.

خرید در‌های ضد‌سرقت
4تا 20میلیون تومان

بیشترین خطر برای امنیت منزل شما از ناحیه در‌های ورودی است. تقریباً یک سوم سارقان از در جلو وارد خانه می‌شوند. درهای چوبی قدیمی یا توخالی را می‌توان در عرض چند ثانیه با لگد شکست. بنابراین بهتر است با نصب در‌های چوبی محکم  یا در‌های فلزی و حتی در‌های ضد‌سرقت به امنیت خانه خود کمک کنید. بررسی‌های همشهری نشان می‌دهد که درهای ضد‌سرقتی که این روزها در بازار به فروش می‌رسد بین 4تا 20میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند که جنس چوب، ابعاد و امنیت قفل تعبیه شده از مواردی هستند که بر قیمت تمام‌شده این درها تأثیر می‌گذارند.
اگر چارچوب در آپارتمان شما کوچک است و نمی‌توانید از در ضد‌سرقت استفاده کنید می‌تواند برای خرید قفل‌های کتابی اقدام کنید. بررسی‌ها نشان می‌دهد قفل کتابی باکیفیت در بازار بین 250تا 500هزار تومان ارزشگذاری می‌شود.

استفاده از دزدگیر اماکن
2تا 10میلیون تومان

یکی از رایج‌ترین و مفیدترین کارهایی که می‌توان برای بالا بردن امنیت خانه انجام داد، استفاده از سیستم‌های ایمنی و دارای زنگ خطر است. این سیستم‌ها هنگام فعال شدن، ورود افراد را کنترل می‌کنند و با درخواست رمز یا روش‌های دیگر، هویت صاحبخانه را تأیید می‌کنند.
از مزایای دیگر این سیستم‌ها برای امنیت خانه این است که نمونه‌های گران‌تر آنها می‌توانند وقوع آتش‌سوزی را تشخیص دهند و به شما اطلاع دهند. حتی می‌توانید با استفاده از برنامه‌های کنترل از راه دوری که روی تلفن همراه یا کامپیوتر نصب می‌شوند، هر لحظه وضعیت خانه را بررسی کنید.
یک سیستم ضد‌سرقت، معمولاً از حسگرها، دوربین‌ها و… تشکیل شده است و با یک مکانیزم کاملاً هوشمند تا حد خیلی زیادی از نفوذ جلوگیری می‌کند. سارقان معمولاً ریسک ورود به خانه‌های دارای چنین سیستمی را نمی‌پذیرند.
هم‌اکنون قیمت دزدگیر اماکن بین یک میلیون و 800هزار تا 10میلیون تومان برای واحد مسکونی برآورد می‌شود که پرفروش‌ترین آنها، دزدگیرهایی هستند که بین 4تا 6میلیون تومان قیمت دارند و به نوعی میان رده محسوب می‌شوند.

گاوصندوق
5تا 15میلیون تومان

اگر با وجود همه این تمهیدات اما باز پای دزدی به خانه باز شد چه؟ دست شما برای محافظت از وسیله‌های برقی و... بسته است. هرچه کنید دزد بالاخره ممکن است یک وسیله برقی بردارد و ببرد؛ چه از آشپزخانه چه از اتاق کار شما؛ خواه موتور ماشین لباسشویی باشد خواه لپ‌تاپ. در این نقطه از حفاظت، نقش گاوصندوق یا قفل‌های کتابی پررنگ می‌شود. اگر شما همه طلاها یا ارزها یا... خود را در گاوصندوق بگذارید، سرقت را برای سارقان سخت‌تر کرده‌اید. تهیه گاوصندوق اما با قیمت پایین کار مشکلی است. برای خرید یک باکس آهنی ایمن باید بین 5تا 15میلیون تومان هزینه کنید.

نصب دوربین مداربسته
600هزار تا  9میلیون تومان

یک دوربین مداربسته امنیتی یا سیستم دزدگیر می‌تواند هم مقرون به‌صرفه باشد و هم برای نظارت بر امنیت آپارتمان شما به‌کار گرفته شود. بررسی‌های همشهری نشان می‌دهد که می‌توان با قیمت‌های نه‌چندان گزاف هم مجهز به این سیستم امنیتی شد. شاید فکر کنید دوربین‌ها باید به‌عنوان بخشی از یک سیستم امنیتی کامل نصب شده و به‌کار گرفته شوند، اما بسیاری از دوربین‌های مستقل می‌توانند ویدئو را مستقیماً به تلفن همراه شما ارسال کنند تا بتوانید از هرجای دیگری، آپارتمان  خود و همه‌‌چیز را کنترل کنید. همچنین آیفون‌های تصویری و بسیاری از در‌های ویدئویی هوشمند نیز دارای سنسورهای تشخیص حرکت، دید در شب و مکالمه دو طرفه هستند، بنابراین می‌توانید بدون باز کردن در، با افراد صحبت کنید. امروز در بازار با حدود 600تا 700هزار تومان هم یک دوربین مدار بسته رده پایین پیدا خواهید کرد و رنج قیمت این کالا البته بسته به کاربردی که دارد تا 9میلیون تومان هم تعیین شده است.

پنجره‌های ضد‌سرقت
مترمربعی یک میلیون و 200هزار تومان

پنجره‌های دوجداره ضدسرقت از آن دسته کالاهایی هستند که می‌تواند دغدغه افراد در ایجاد امنیت را برطرف کند. به‌خصوص اگر شما در طبقات پایین یک ساختمان ساکن باشید. اجزای اصلی تشکیل‌دهنده پنجره‌های دوجداره ضدسرقت عموما عبارتند از:پروفیل دوجداره یو پی وی سی و شیشه دوجداره که بر افزایش امنیت این پنجره‌ها می‌افزاید. بررسی‌های همشهری نشان می‌دهد که این پنجره‌ها حدودا متری یک میلیون و 200هزار تومان قیمت دارند. برای مثال اگر شما یک پنجره به مساحت 5مترمربع در خانه خود دارید باید برای تامین امنیت آن حدود 6میلیون تومان هزینه کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید