• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 4 دی 1399
کد مطلب : 119755
+
-

کوتاه از حادثه / بازداشت ۱۰سلبریتی به‌اتهام تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی

کوتاه از حادثه / بازداشت ۱۰سلبریتی به‌اتهام تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی


رئیس مرکز مبارزه با جرائم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتااز بازداشت 10سلبریتی و ورزشکار به اتهام تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی و تحویل آنها به مرجع قضایی خبر داد.
سرهنگ مصطفی نوروزی، سه‌شنبه شب در گفت‌وگوی ویژه خبری صدا و سیما گفت: در بحث سایت‌های شرط‌بندی 5دسته در نقش مجرمانه این سایت‌ها دخیل هستند. نخستین دسته مجرمان، دسته دوم مدیران و گردانندگان این سایت‌ها، دسته سوم تبلیغ‌کنندگان و برنامه‌نویسان این وب‌سایت‌ها، دسته چهارم افرادی‌اند که حسابرسی و اجاره کارت‌ها را در داخل کشور انجام می‌دهند و دسته آخر نیز اجاره‌دهندگان کارت‌های بانکی هستند.
رئیس مرکز مبارزه با جرائم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتا افزود: ما در سال۹۹ بیش از ۱۶هزار فقره سایت و اکانت را در زمینه قمار و شرط‌بندی مسدود کردیم و در این رابطه 1470پرونده تشکیل شد. در برخی از پرونده‌ها چندین سایت و اکانت توسط یک باند هدایت می‌شد و مورد استفاده قرار می‌گرفت.
این مقام انتظامی با بیان اینکه اغلب مدیران اصلی سایت‌های شرط‌بندی در خارج و کشور ترکیه اقامت دارند، گفت: در یک‌ماه اخیر حدود ۹۰۰کانال تلگرامی را که توسط باندی در تبلیغ قمار و شرط‌بندی فعالیت داشتند، مسدود کردیم. دراین باند سازمان‌یافته ۳۰۲نفر به‌تبلیغ سایت‌های قمار و شرط‌بندی می‌پرداختند که به‌صورت کاملاً برنامه‌ریزی شده و هدفمند، مدیران و گردانندگان آنها، شناسایی، بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند.
نوروزی با ابراز تأسف از تبلیغ سایت‌های قمار و شرط‌بندی توسط تعداد معدودی از سلبریتی‌ها و ورزشکاران کشورمان یادآور شد: در رابطه با مجرمان و گردانندگانی که در حوزه سایت‌های قمار و شرط‌بندی در خارج از کشور فعالیت دارند، فرایند استرداد و «صدور اعلان قرمز» برای دستگیری آنها از سوی اینترپل سایر کشورها قدری زمان‌بر است، اما تاکنون چندین اعلان قرمز برای این افراد صادر و 2نفر از این متهمان به کشور بازگردانده شده‌اند.

پسر ۱۴ساله مادرش را کشت
پسر 14ساله وقتی فهمید مادرش، پدرش را به زندان انداخته، با او درگیر شد و در جریان حادثه‌ای هولناک وی را به قتل رساند.
به‌گزارش همشهری، ظهر دیروز به مأموران کلانتری20 قزوین خبر رسید که زنی 40ساله در خانه‌اش به قتل رسیده است. آنطور که اطلاعات اولیه نشان می‌داد قتل خانوادگی بود و مقتول توسط یکی از نزدیکانش به قتل رسیده بود. دقایقی بعد وقتی مأموران همراه با بازپرس جنایی به محل حادثه در اقبالیه رسیدند، با صحنه هولناکی مواجه شدند و معلوم شد که پسر 14ساله، مقتول عامل این جنایت است.
بازجویی‌های اولیه از متهم نشان داد که او به‌دلیل اختلافات خانوادگی، مادرش را به قتل رسانده است. او گفت: پدر و مادرم مدتها بود که با یکدیگر اختلاف داشتند. به حدی که کارشان به شکایت کشیده شده بود. امروز (روز حادثه) فهمیدم که مادرم، پدرم را به زندان انداخته است. به همین دلیل من هم عصبانی و با او درگیر شدم و نمی‌دانم چطور شد که او را به قتل رساندم.
براساس این گزارش به‌دنبال انجام تحقیقات در صحنه جنایت، جسد مقتول برای انجام معاینه دقیق‌تر و روشن شدن علت تامه قتل به پزشکی قانونی منتقل شد. همچنین متهم به قتل 14ساله نیز هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از او در جریان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :