• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 2 دی 1399
کد مطلب : 119544
+
-

جایزه ادبی ارغوان چهارساله شد

احمد پوری، حسین سناپور و لیلی گلستان داوران جایزه ادبی ارغوان

جایزه ادبی ارغوان چهارساله شد


فراخوان چهارمین دوره جایزه داستان کوتاه «ارغوان» با موضوع «آخرین سال قرن» منتشر شد و این جایزه ادبی اسامی هیأت انتخاب و داوران خود را معرفی کرد.
به گزارش همشهری، جایزه ادبی «ارغوان»، با هدف کشف استعدادهای جوان و تلاش برای ارتقای جایگاه آنان از سطح آماتوری به حرفه‌ای، ترویج داستان‌نویسی و فرهنگ کتابخوانی برگزار می‌شود.
هیأت انتخاب این جایزه فرشته احمدی، میترا الیاتی، فرهاد توحیدی، محمد چرم‌شیر و مهسا محبعلی هستند و هیأت داوران احمد پوری، حسین سناپور و لیلی گلستان.
بنا بر اعلام، مهلت ارسال آثار از 1دی 1399تا 15فروردین 1400خواهد بود. شرایط سنی شرکت در مسابقه حداکثر 30سال است و مراسم اختتامیه با معرفی برگزیدگان در خرداد 1400برگزار خواهد شد.
دوره چهارم این جایزه در قیاس با دوره‌های گذشته تفاوت‌هایی دارد. پیش از این جایزه نقدی تنها به نفر اول اهدا می‌شد ولی از این دوره، جایزه نقدی به نفرات اول تا سوم اهدا خواهد شد.
همچنین پیش‌تر برندگان دوره‌های قبل حتی اگر جزء ۱۰ نفر برگزیده بودند و کتاب‌های‌شان از سوی جایزه منتشر می‌شد، می‌توانستند در دوره بعدی شرکت کنند ولی در دوره چهارم این امکان وجود ندارد. بنابراین نویسندگان جوانی که یک دوره جزو ۱۰ نفر برگزیده قرار می‌گیرند و کتاب‌شان منتشر می‌شود، دیگر امکان شرکت در این جایزه را نخواهند داشت زیرا همان کتابی که از سوی جایزه منتشر می‌شود، جزو رزومه آنان محسوب خواهد شد.
جوایز چهارمین دوره جایزه داستان کوتاه «ارغوان» به شرح زیر است: آثار۱۰ نفر اول به‌صورت یک جلد کتاب توسط نشر مرکز به چاپ خواهد رسید. جایزه منتخب هیأت داوران برای نفرات اول تا سوم تندیس جایزه «ارغوان»، لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی بوده و جایزه۱۰ نفر برگزیده هیأت داوران لوح تقدیر و چاپ اثر در کتاب خواهد بود و جایزه ویژه هیأت داوران شرکت در یک دوره کارگاه داستان‌نویسی برای۱۰ نفر برگزیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :