• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 2 دی 1399
کد مطلب : 119541
+
-

کودتای53، محبوب تماشاگران حقیقت

15مستند منتخب مردمی در آخرین روز جشنواره اکران می‌شوند

کودتای53، محبوب تماشاگران حقیقت


فهیمه پناه‌آذر ـ روزنامه نگار


چهاردهمین دوره جشنواره سینما حقیقت امروز (دوم دی‌ماه) به پایان رسید. در هفتمین روز از این جشنواره‌ (روز گذشته) نکوداشت مرحوم منوچهر طیاب برگزار شد و دبیرخانه انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند، اسامی 15فیلم پرمخاطب و  15فیلم برتر از نگاه تماشاگران سینماحقیقت را تا آخرین ساعات پنجمین روز جشنواره اعلام کرد.

کودتای ۵۳، برترین مستند از نگاه تماشاگران
 کودتای ۵۳، هوبره، هجده‌ هزارپا، رویاهای خالکوبی شده و طاهر 5مستندی هستند که تا پنجمین روز از نظر مخاطبان به‌عنوان برترین فیلم‌های مستند انتخاب شده‌اند. ایاقچی، راه ناتمام اصغر قندچی، بازگشت دوباره، آناهید، چشم ایرانی و... از دیگر فیلم‌های برتر از نگاه تماشاگران این دوره است.

رویاهای خالکوبی شده بیشترین تماشاگر را دارد
همچنین رویاهای خالکوبی شده، کودتای ۵۳، کمی با من برقص، چشم ایرانی، ایستاتیس، کامیون آبی و خانه و... تا پنجمین روز از جشنواره بیشترین تماشاگر را به‌خود اختصاص دادند.

نمایش ۱۵ فیلم پرمخاطب در آخرین روز جشنواره
در آخرین روز از جشنواره تصمیم گرفته شد تا با توجه به استقبال از نمایش‌های آنلاین چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، 15فیلم پرمخاطب این دوره در آخرین روز جشنواره دوباره به نمایش گذاشته شوند؛ فرصتی برای علاقه‌مندانی که فیلم‌های پرمخاطب جشنواره را ندیده‌اند. همینطور تهیه‌کنندگان و کارگردانان حاضر در جشنواره می‌توانند از این فرصت برای بالا بردن امتیاز فیلم‌های خود به‌منظور کسب جایزه تماشاگران بهره ببرند.

پرونده‌ای که بسته می‌شود
 در هشتمین و آخرین روز از جشنواره‌ نیز علاوه بر ۱۵ فیلم برگزیده، فیلم‌های مستند دیگر در پلتفرم‌های مشخص شده اکران می‌شوند. امیدی، در جست‌وجوی از دست رفته، قطعه ۱۹، خانجان، کمی با من برقص، دستمال سرخ‌ها، ‌براده‌، مهدی و... از هاشور پخش می‌شوند. در پلتفرم تیوا نیز فیلم‌های مستندی چون هجده هزار پا، آوای شب دهم، چلچلای سفری، برادرم نادعلی، آمدیم نبودید، ژنرال و... اکران خود را خواهند داشت. در سامانه فیلیمو نیز در آخرین روز از جشنواره آینه‌دار، آناهید، تنگنای، عزیز قلی، فراموشخانه، دانه‌ای می‌کارم و... برای علاقه‌مندان به نمایش درمی‌آیند. در پلتفرم نماوا مستندهای داغ قره‌باغ، بر سر خاک، تولد یک تراژدی، مرغ آتش، یک زن یک شهر و سیدجواد اکران می‌شود.

اعلام نامزدها و جایزه‌های سینماحقیقت
در آخرین روز نامزدهای بخش‌های مختلف نیز اعلام می‌شود. در بخش جوایز مسابقه ملی هیأت داوران ۱۲ فیلم را معرفی می‌کنند که جوایز خود را در روز اختتامیه دریافت می‌کنند. در 2بخش کارآفرینی و آوینی نیز در مجموع 6فیلم از میان نامزدها در شاخه‌های مختلف عنوان شده معرفی می‌شوند و در بخش کرونا که امسال اضافه شده است، 3تندیس همراه جوایز و جایزه ویژه هیأت داوران به برگزیدگان بخش تعلق می‌گیرد. مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت ساعت 17فردا، چهارشنبه، سوم دی‌ماه برگزار می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید