• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 2 دی 1399
کد مطلب : 119515
+
-

نکته بازی- VAR نبود به فینال می‌رسیدید؟

شکوری گفته: «اگر VAR نبود پرسپولیس الان قهرمان آسیا بود.» خب البته نبودن مهدی شیری بیشتر از نبودن VAR می‌توانست کمک کند. کافی بود شیری مثل بازی‌های قبل از فینال غایب باشد تا دست پرسپولیس به جام برسد! خارج از شوخی، هنگام صحبت در مورد کمک‌داور ویدئویی نباید فراموش کنیم همین فناوری در بازی یک‌چهارم نهایی برابر پاختاکور به‌کار پرسپولیس آمد و باعث اخراج مستقیم ماشاریپوف، بهترین بازیکن ازبک‌ها شد. روشن نیست که اگر پاختاکور 70دقیقه 10نفره بازی نمی‌کرد، باز قرمزها به همین راحتی می‌توانستند برنده شوند. بهتر است جانب انصاف را بگیریم، مخصوصا که VAR مرتکب اشتباه نشده است.

لیگ را نتوانستید آنجا برگزار کنید
دقیقا آذرماه سال89 یعنی 10سال پیش بود که قطر به‌عنوان میزبان جام‌جهانی در سال2022 معرفی شد. از همان زمان شایعه مشارکت ایران در این میزبانی مطرح شد و جالب اینجاست که بعد از یک‌دهه، هنوز مسئولان گرامی از تک و تا نیفتاده‌اند. اخیرا جناب صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک گفته: «قطر پذیرفته است که درصورت بالا رفتن استانداردهای قشم و کیش، این دو جزیره در میزبانی از تیم‌های حاضر در جام‌جهانی مشارکت کنند.» خب عالی شد؛ تیم‌ها را بیاورید کیش و قشم، فقط مشکل اینجاست که در کل 2جزیره حتی یک چمن با استاندارد افتضاح ورزشگاه تختی تهران هم نداریم. درست است که کیش از برگزاری متمرکز لیگ برتر ایران فرار کرد، اما حتما می‌تواند شریک میزبانی از جام‌جهانی باشد!

آدم این درد را به که بگوید؟
روزی نیست که سایت‌ها را رفرش کنیم و یک خبر جدید در مورد انتقاد از مهدی ترابی در العربی نبینیم. معلوم نیست استاد آنجا چه کار کرده که مدیرعامل سابق باشگاه گفته: «بازیکنان خارجی‌مان را باید عوض کنیم. نفرات فعلی انگیزه و توانایی ندارند. بازیکنان قطری بیش از اینها می‌جنگند.» یعنی اینکه به یک نفر بگویند فوتبالیست قطری از تو جنگنده‌تر است، خودش با غم عالم برابری می‌کند! پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا حتی یک دندان نصفه و نیمه و کرم‌زده هم نداشت. نیم ساعت آخر توپ در اختیار این تیم بود، اما نتوانست یک خطر جزئی درست کند. بعد مهدی ترابی با سابقه 20 بار بوسیدن لوگو، رفته در قطر و کیسه بوکس انتقادات پیشکسوتان العربی شده است. آدم این درد را به که بگوید؟

این خبر را به اشتراک بگذارید