• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 2 دی 1399
کد مطلب : 119491
+
-

امروز؛ تعیین تکلیف صادرات فولاد

2هفته پیش در جلسه‌ای که فولاد سازان با محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری داشته‌اند، قرار بر این شد تا شیوه‌نامه عرضه فولاد، دوباره اصلاح شود. یکی از مهم‌ترین موارد مدنظر در اصلاح این شیوه‌نامه مباحث مربوط به صادرات فولاد مازاد بر نیاز داخل بوده که هنوز تعیین تکلیف نشده است.
بهادر احرامیان، نایب‌رئیس انجمن تولید‌کنندگان فولاد به همشهری گفت: تکلیف صادرات مازاد بر نیاز فولاد امروز مشخص می‌شود و در نتیجه اخباری که در روزهای اخیر در بورس منتشر شده، صحت ندارد.
احرامیان افزود: یکی از اصلاحاتی که قرار است بر شیوه‌نامه فولاد اعمال شود، صادرات مازاد بر نیاز فولاد است که تأثیرات مثبتی بر روند اجرای این شیوه‌نامه برجای خواهد گذاشت.
رضا شهرستانی، عضو هیأت مدیره انجمن تولید‌کنندگان فولاد هم به همشهری گفت: در جلسه‌ای که با محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری داشتیم گفته شد که از ۲۰‌میلیون‌تن شمش فولادی که در داخل تولید می‌کنیم ۱۰‌میلیون‌تن آن به اجناس طویل تبدیل می‌شود و از این ۱۰‌میلیون‌تن 7.5میلیون‌تن مورد نیاز صنایع پایین دستی داخلی است و 2.5میلیون تن آن هم مازاد بر نیاز است.
او افزود: به این ترتیب سرجمع 12.5میلیون تن از شمش فولاد تولید شده در داخل مورد نیاز نیست؛ در نتیجه راهی جز صادرات نداریم و قاعدتا باید با صادرات آن موافقت شود. شهرستانی احتمال رد درخواست فولادسازان را زیاد ندانست و ادامه داد: تولیدکنندگان فولاد حرف بی‌جایی نمی‌زنند که با آن مخالفت شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید