• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 1 دی 1399
کد مطلب : 119315
+
-

ملی‌پوش هم‌محله‌ای و دارنده ۲ مدال طلای جام‌جهانی:

تهرانسر، خاستگاه طلایی تکواندوکاران است

تهرانسر، خاستگاه طلایی تکواندوکاران است

مهدی اسماعیل پور

چالش مجازی «طناب زنی» که چند وقتی است از سوی سازمان «ورزش» شهرداری به راه افتاده در مناطق مختلف با استقبال خوب شهروندان روبه­رو شده است. همراه شدن و مشارکت برخی از سلبریتی­ها و ستاره‌های ورزشی هم به جذابیت‌های این چالش هیجان‌انگیز افزوده و سبب شده است تا شهروندان بیش از پیش به آن روی خوش نشان بدهند و در آن مشارکت کنند. یکی از این چهره‌ها، ملی‌پوش تیم‌ملی «تکواندو» و قهرمان ۲ دوره مسابقات آزاد جهانی این رشته در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ است. ورزشکاری که برای علاقه‌مندان به ورزش به‌ویژه ورزش‌های رزمی، چهره‌ای شناخته شده است. ساکن قدیمی «تهرانسر» در منطقه ۲۱ که در باشگاه‌های ورزشی محله و به همت مربیان تکواندو بومی پا گرفت و پرورش یافت و به پیراهن تیم‌ملی هم رسید. با این قهرمان جهانی یعنی «سینا بهرامی» درباره چالش طناب زنی، تهرانسر و تکواندو هم کلام شدیم.

دعوت به تیم‌ملی تکواندو
سینا بهرامی، متولد سال ۱۳۷۱ و ۲۸ ساله است. تقریباً ۲۴ سال می‌شود که در تهرانسر سکونت دارد و از اهالی قدیمی و باسابقه این محله محسوب می‌شود. سینا، تکواندو را از ۱۳ سالگی و در یک باشگاه ورزشی در بلوار «لاله» آغاز کرد و زیر نظر مربی سرشناس و قهرمان‌پروری چون «مرتضی کریمی» فوت و فن تکواندو را آموخت و یاد گرفت. تا اینکه حدود ۶ سال پیش به تیم‌ملی تکواندو دعوت شد و پیراهن مقدس آن را برتن کرد. بهرامی درباره رونق و محبوبیت رشته ورزشی تکواندو در محله تهرانسر به همشهری محله می‌گوید: «اهالی منطقه ۲۱ و تهرانسری‌ها استعداد و پتانسیل بالایی در ورزش به‌ویژه رشته تکواندو دارند. اینجا ورزشکارهایی دارد که ملی‌پوش هستند و در مسابقات کشوری و جهانی مقام‌های خوبی کسب کرده‌اند وکارنامه ورزشی آنها پربار است. تنها در همین رشته تکواندو، ۴‌ـ ۵ ملی‌پوش و قهرمان جهانی داریم که اهل تهرانسر هستند. استاد کریمی و استاد «خمس‌آبادی» که تهرانسری هستند هم از مربیان موفق و سرشناس تکواندو به شمار می‌روند که قهرمان‌های زیادی را در این رشته پرورش داده‌اند. اینجا هم ورزشکار و هم مربی خوب بسیار داریم. هم­چنین مجموعه ورزشی «طلوع» تهرانسر که استاد کریمی در آنجا آموزش می‌دهد هم‌محل تمرین برخی از تیم‌های لیگ برتر تکواندو مانند «شهرداری ورامین» و «لوازم خانگی کن» است و این همه راه می‌آیند تا در آنجا تمرین کنند. در واقع می‌توان این‌گونه گفت که تهرانسر خاستگاه طلایی تکواندو و تکواندوکاران است. هرچند امکانات ورزش تکواندو به نسبت خوب است اما در کل، در زمینه ورزش هر چقدر هم سرمایه‌گذاری کنیم و امکانات داشته باشیم، بازهم جا برای کار بیشتر وجود دارد. به‌ویژه در زمینه رشته‌های رزمی که در تهرانسر این همه جوان با استعداد و علاقه‌مند داریم.»

ویژگی‌های مثبت و منفی محله قدیمی
سینا بهرامی در ادامه از ویژگی‌های مثبت تهرانسر و علاقه‌اش به این محله برایمان می‌گوید: «تهرانسر محله خوبی است و ساکنان مهربانی هم دارد. جای مورد علاقه من در تهرانسر، بوستان «نرگس» است که نزدیک خانه ما قرار دارد. هر زمان که فرصت کنم و شرایط مهیا باشد، برای هواخوری و ورزش سبک به این بوستان زیبا می‌روم. تقریباً هرچیزی که لازم است در تهرانسر داریم. از فروشگاه‌های بزرگ و میدان میوه وتره‌بار و مراکز خرید و درمانگاه مجهز تا باشگاه‌های ورزشی و بوستان و اماکن تفریحی، همگی در تهرانسر وجود دارد. به سبب دسترسی هم مانند دیگر مناطق غربی تهران وجود بزرگراه‌ها و بزرگراه‌های متعدد، رفت‌وآمد به دیگر نقاط تهران را سریع و آسان کرده است. واقعاً این محله را دوست دارم و از زندگی و سکونت در آن راضی هستم. داشتن فضاهای سبز زیاد هم از دیگر ویژگی‌های مثبت تهرانسر به شمار می‌رود.» پس از اشاره به نکات مثبت، نوبت به بازگو کردن مشکلات محله می‌رسد. قهرمان تکواندو جهان از ترافیک و شلوغی محله‌اش ناراضی است: «مهم‌ترین مشکل محله از دید من ترافیکی است که در بلوار اصلی وجود دارد. متأسفانه تعدادی از خودروها با توقف دوبله و سوبله، آن­هم در ساعت پیک ترافیک، سبب می‌شوند تا در این معبر، عبور و مرور به سختی و بسیار کند صورت بگیرد. بعضی وقت‌ها برای رفتن به خانه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پشت ترافیک بلوار اصلی تهرانسر می‌مانم. مسئله دیگر هم اینکه تهرانسر برخلاف سال‌های گذشته که محله به نسبت آرام و خلوتی بود، این روزها حسابی شلوغ شده و جمعیت آن هم­چنان در حال افزایش است. این موضوع روی موضوع ترافیک و جای پارک محله تأثیر منفی گذاشته است و کوچه و خیابان‌های تهرانسر دیگر مانند قبل، دنج و خلوت نیستند.»

 افتخارات بین‌المللی سینا بهرامی

 مدال برنز مسابقات جهانی گرند اسلم ۲۰۱۹ در ووشی چین.
 مدال نقره جام ریاست فدراسیون جهانی ۲۰۱۹ در جزیره کیش.
 مدال طلا مسابقات آزاد جهانی ۲۰۱۸ در بیروت لبنان.
 مدال برنز جام ریاست فدراسیون جهانی ۲۰۱۹ در آتن یونان.
 مدال طلا مسابقات آزاد جهانی ۲۰۱۷ در آنتالیا ترکیه.
 مدال برنز مسابقات آزاد جهانی ۲۰۱۶ در زاگرب کرواسی.
 مدال طلا مسابقات آزاد جهانی ۲۰۱۶ در آنتالیا ترکیه.
 مدال برنز مسابقات آزاد جهانی ۲۰۱۵ در ورشو لهستان.
 مدال برنز مسابقات آزاد جهانی ۲۰۱۵ در چانچنئون کره‌جنوبی.
 مدال برنز مسابقات آزاد جهانی ۲۰۱۵ در کیشیناو مولداوی.
 مدال برنز مسابقات آزاد جهانی ۲۰۱۵ در تهران.

بچه‌محل‌ها بفرمایید چالش طناب زنی!

قهرمان تکواندو جهان درباره حضور و مشارکت‌اش در چالش طناب‌زنی منطقه ۲۱ هم این‌گونه توضیح می‌دهد: «نخستین دلیلی که سبب این کار شد و من را ترغیب کرد در چنین چالشی شرکت کنم این بود که به نظرم جالب و جذاب آمد. در شرایط اپیدمی «کرونا» و لزوم رعایت قرنطینه و پروتکل‌های بهداشتی، تحرک و نشاط از مردم گرفته شده است و انجام چنین کارهایی می‌تواند جالب توجه باشد و به مردم شور و نشاط بدهد. با شرکت در این چالش هم روحیه انسان تازه می‌شود و هم آمادگی جسمانی خودمان را پس از چند ماه قرنطینه و خانه‌نشینی، محک می‌زنیم. البته من با توجه به ورزش حرفه‌ای خود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با حضور مربی و حریف تمرینی، تمرینات‌ام را به شکل منظم انجام می‌دهم، اما کسانی که ورزشکار حرفه‌ای نیستند، چنین شرایطی را هم ندارند و باید از هر فرصتی برای تحرک و ورزش کردن استفاده کنند. هدف بعدی من این بود که اهالی منطقه و بچه‌محل‌هایم را به شرکت در این چالش و ورزش کردن در خانه تشویق و ترغیب کنم. اگر هم خانه‌های آپارتمانی اجازه ورزش کردن در منزل را نمی‌دهند، می‌توانیم در محوطه حیاط و پارکینگ ورزش کنیم یا با رعایت پروتکل‌ها و در ساعت‌های خلوت به یکی از بوستان‌ها یا فضاهای مناسبی که در اطراف خانه‌مان وجود دارد، برویم و ورزش کنیم تا با این کار هم روحیه‌مان تازه شود و هم سالم بمانیم و هم آمادگی بدنی‌مان حفظ شود. من همین‌جا همه اهالی منطقه ۲۱ و محله تهرانسر را به شرکت در این چالش دعوت می‌کنم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید