• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 30 آذر 1399
کد مطلب : 119276
+
-

نکته بازی/اینستاگرام «مدار» ندارد؟

در روزهایی که در ایران حتی اجازه فعالیت در تلویزیون‌های اینترنتی را هم به عادل فردوسی‌پور نمی‌دهند، او با عزت و احترام به قطر دعوت شد تا فینال لیگ قهرمانان را به‌صورت زنده در صفحه اینستاگرامی فارسی AFC گزارش کند. به‌نظر می‌رسد اینستاگرام چیز بدی است و «مدار» ندارد. کاش می‌شد فعالیت در اینستاگرام هم زیر چتر صداوسیما برود تا هر خارج از مداری نتواند آنجا کار کند. خب البته چون اینستاگرام مال خارجی‌هاست، کمی سخت است که دایره امر و نهی آقایان به آنجا کشیده شود. اشکالی ندارد؛ بگذارید پیج AFC ظرف یک شب 3 میلیون نفری شود و لابد همین مقدار هم از بیننده‌های تلویزیون ایران بریزد. 

قلعه‌نویی مهربان
آقا انصافا امیر قلعه‌نویی از گل‌گهر تیم خوبی ساخته و حتی روزهایی که شاگردانش باخته‌اند هم فوتبال زیبایی از این تیم دیده‌ایم. الان هم رفقای سیرجانی بالای جدول هستند؛ نوش جان‌شان، مفت چنگ‌شان. با این همه سیاست قدیمی امیرخان همچنان ادامه دارد؛ یعنی تعریف کردن از تیم حریف در روزهایی که برنده می‌شود. قلعه‌نویی بعد از در هم کوبیدن شهرخودرو گفته: «یکی از تاکتیکی‌ترین تیم‌های ایران را بردیم.» فقط مشکل اینجاست که این تیم خیلی تاکتیکی، دارد از همه 2 تا و 3 تا می‌خورد و الان چهاردهم جدول است. حالا اشکالی ندارد که قلعه‌نویی حرمت بازنده را نگه دارد، اما کاش او در روزهایی که می‌باخت هم همین‌قدر مهربان بود و برتری حریف را به توانایی‌های فنی‌اش ربط می‌داد، نه شانس و داوری و مسائل پشت پرده!

این جمله را بعد از برد می‌گویند
مصاحبه مهدی رحمتی بعد از شکست سنگین برابر گل‌گهر طوری بود که اگر کسی نمی‌دانست چه خبر است، تصور می‌کرد شاگردان آقا مهدی 3 تا زده‌اند و بازی را برده‌اند! سرمربی شهرخودرو گفته: «گل‌گهر را کامل آنالیز کرده بودیم. برنامه داشتیم که بازیکنان این تیم را روی ارسال‌ها، ضربات ایستگاهی و اوت‌های دستی کنترل کنیم.» اما معلوم نیست ناگهان چطور این تیم 3تا خورد. تازه گل‌هایی که شهرخودرو خورد و کلی از گل‌هایی که نخورد، ربطی به ضربات ایستگاهی و اوت دستی نداشت. به‌نظر می‌رسد اگر رحمتی لطف کند و در مسابقات بعدی قید آنالیز کردن حریف را بزند، شانس نتیجه گرفتن تیمش بیشتر می‌شود. یک راهش هم این است که خودش برود داخل دروازه بایستد؛ شاید تعدادی از این توپ‌ها را گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید