• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 30 آذر 1399
کد مطلب : 119259
+
-

کوتاه از سیاست / ایران هنوز طالبان را از لیست تروریستی خارج نکرده است


وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه طلوع نیوز افغانستان بار دیگر بر لزوم خروج آمریکایی‌ها از منطقه تأکید کرد.
به گزارش ایسنا، محمدجوادظریف در پاسخ به این سؤال که تعریف شما از طالبان چیست، گفت: در قوانین ما هنوز طالبان را از گروه تروریستی خارج نکرده‌ایم. ظریف همچنین در پاسخ به سؤال مجری درباره نیروهای فاطمیون و اینکه ایران آنها را از مهاجران افغان ایجاد کرده گفت: این نیروها می‌توانند بهترین نیروهایی باشند که اگر دولت افغانستان تمایل داشته باشد به افغانستان کمک کنند.

  نسخه قالیباف برای خنثی‌سازی‌ تحریم‌ها 
محمدباقر قالیباف با بیان اینکه هرگز یک گام از اصلاح ساختار بودجه عقب نشینی نمی‌کنیم، گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند در رفع تحریم و خنثی کردن تحریم اساس با خنثی کردن تحریم است و این امر نیز با اصلاح سند بودجه آغاز خواهد شد. به گزارش خانه ملت، رئیس مجلس همچنین با تأکید بر اینکه باید با شجاعت کسری بودجه را اعلام کنیم، ادامه داد: هرچند دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ را نسبت به سال‌های گذشته یک‌ماه زودتر تدوین کرد، اما این سؤال ایجاد می‌شود که چرا نظارت بر خط نیست؟ 

  تذکر دفتر نشر آثار رهبری به سخنگوی دولت
مهدی فضائلی، معاون اطلاع‌رسانی دفتر نشر آثار رهبری در حساب کاربری خود در توییتر خطاب به علی ربیعی، سخنگوی دولت نوشت: آقای ربیعی! به همان توصیه آخر یادداشت خود در روزنامه ایران عمل کنید. او در ادامه تأکید کرد: راهبردهای رهبری را بدون تفسیر به رأی و به همان صراحتی که هستند مبنای سیاست‌ورزی عمل قرار بدهید!

  دشمنان آرزوی تسلط بر ایران را به گور می‌برند
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه تمام لوازم شکست دشمنان را در اختیار داریم، گفت: دشمنان آرزوی تسلط بر ملت ایران را به گورستان می‌برند. 
به گزارش سپاه نیوز، سردار سلامی در پیش کنگره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم شمال کشور در مصلای ساری با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و کسانی که سخاوتمندانه رشیدترین جوانان خود را برای دفاع از دین خدا و عزت اسلام و ملت زره جهاد پوشیدند و جوانانشان را بدرقه کردند، افزود: عند ربهم یرزقون زیباترین موقعیت است زیرا قرب معنوی به خداوند متعال دارای اجر شهادت است و رسیدن به بالاترین نیکویی، میل درونی و کشش درونی شهیدان است.

  سالگرد ترور سردار در پارلمان عراق
دیروز مراسمی به مناسبت نخستین سالگرد ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در پارلمان عراق برگزار شد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری ناس، براساس بیانیه‌ای که حشد الشعبی منتشر کرد در این مراسم تصاویری از سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به نمایش گذاشته شد.

  محصولی جای آقاتهرانی نشست 
مرتضی آقاتهرانی از دبیرکلی جبهه پایداری کنار زده شد و صادق محصولی به دبیر کلی جبهه پایداری انقلاب اسلامی رسید. به گزارش فارس، در نخستین جلسه شورای مرکزی جدید جبهه پایداری که اخیراً توسط مجمع عمومی انتخاب شد، با توجه به اساسنامه مورد تأیید وزارت کشور، آقاتهرانی به‌عنوان رئیس شورای مرکزی و محصولی به‌عنوان دبیرکل انتخاب شدند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید