• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 26 آذر 1399
کد مطلب : 118952
+
-

حرکت هیجان‌انگیز روی برف با انرژی الکتریکی

جهان استارت‌آپی
حرکت هیجان‌انگیز روی برف با انرژی الکتریکی

خودروها و کامیون‌های برقی ممکن است داغ‌ترین موضوع در زمینه وسایل نقلیه الکتریکی باشند، اما وسایل نقلیه الکتریکی ساکت و تمیز توانایی ایجاد انقلابی در انواع و اقسام مدل‌ها و ماشین‌آلات را دارند. به گزارش وب‌سایت نیواطلس، چنین محبوبیت و تکاملی را در دوچرخه‌های برقی مشاهده کرده‌ایم و فناوری الکتریکی به آرامی راه خود را در برنامه‌های قدرتمندتر ازجمله موتورسیکلت‌های برقی و خودروهای برفی نیز پیدا کرده است. در این میان استارتاپ فرانسوی
 MoonBikes Motors درحال ایجاد فضایی بین دسته‌های خودروهای برفی الکتریکی و دوچرخه‌های برقی است و یک موتور برقی پرقدرت ساخته که می‌توان با آن روی برف، سفری بسیار سبک را تجربه کرد.
اکنون یک سال از زمانی که ماشین‌های آزمایشی تمام برقی برفی از گاراژهای خود در مناطق مرتفع کارشان را شروع کرده و امضای خود را روی برف‌های آلپ به ثبت رسانده‌اند، گذشته است. پارسال وسیله نقلیه برفی ساخته شده توسط استارتاپ اتریشی BobSla در منطقه اسکی اوبرگورل حرکت می‌کرد و امسال این موتور تمام برقی استارتاپ MoonBike ساخت فرانسه است که در گوشه‌گوشه کوه‌های آلپ، مشغول حرکت است. استارتاپ MoonBike که هم برای بازی و حرکت هیجان‌انگیز روی برف و هم برای جابه‌جایی‌های لازم طراحی شده است، ترکیبی شبیه به اتومبیل برفی با درایو عقب و اسکی جلو را ارائه می‌دهد. موتور با 3کیلو وات قدرت مداوم، وسیله نقلیه را به حداکثر سرعتی در حدود 45کیلومتر در ساعت می‌رساند. به جای استفاده از یک باتری ثابت، MoonBike توانایی نگهداری یک یا 2 باتری 2 کیلووات ساعتی را دارد و به راکبانش اجازه می‌دهد، مسافت 2برابری را با آن طی کنند. یک باتری این وسیله را تنها بین 18تا 35کیلومتر می‌تواند پیش ببرد که این موضوع بسته به اینکه راکب چگونه این وسیله نقلیه را براند دارد، اما طبیعی است که با 2 باتری، برد آن 2برابر خواهد شد. ضمن اینکه باید گفت که باتری‌های این موتور تمام برقی برفی قابل جدا شدن هستند.
موتور برفی MoonBikes سرعت یا برد وسایل نقلیه برفی با سوخت فسیلی را ندارد، اما به‌نظر می‌رسد که موتور تمیز و ساکت با قاب کوچک دارد و رانندگی با آن نیز لذتبخش‌تر است. این وسیله نقلیه 80کیلوگرم با یک باتری وزن دارد که حمل‌ونقل و نگهداری آن را بسیار آسان‌تر می‌کند. این استارتاپ فرانسوی قصد دارد در اواخر ژانویه موتورهای خود را برای پیش‌سفارش آماده کند. درحال حاضر، هنوز قیمت‌گذاری نهایی آنها انجام نشده است، اما در مرحله قبل از سفارش این قیمت به اطلاع خریداران خواهد رسید. این استارتاپ همچنین اعلام کرده است که مدل‌های به تصویر کشیده نمونه اولیه هستند و محصول نهایی به‌حساب نمی‌آیند. به همین دلیل، شاید مشخصات ظاهری و همچنین فنی این وسیله نقلیه تا نهایی شدن آن، دچار تغییرات جزئی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید