• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 23 آذر 1399
کد مطلب : 118634
+
-

کیوسک



روزنامه فایننشال تایمز [انگلیس]
اتحادیه اروپا و بحران برگزیت

همزمان با شکست دور تازه مذاکرات برگزیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا، مقام‌های اروپایی از اعضای خود خواسته‌اند در قبال این مسئله مواضع یکسانی اتخاذ کنند. بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، اعلام کرده که کشورش احتمالا بدون هیچ توافقی از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. طبق اعلام او، دولت انگلیس در حال آماده شدن برای چنین شرایطی است. فایننشال تایمز با انتشار این اطلاعات، اعلام کرده که ارزش پوند در حال کاهش است.


روزنامه چاینادیلی [چین]
آمریکا مخل نظم جهانی

روزنامه دولتی چاینادیلی در صفحه نخست خود سخنان وزیر امورخارجه چین را منعکس کرده که آمریکا را به‌عنوان بازیگر مخل نظام جهانی معرفی کرده است. به نوشته این روزنامه، ونگ‌ای گفته که زمان آن فرارسیده که آمریکا سیاست‌های ضدچینی خود را کنار بگذارد. او ابراز امیدواری کرده که 2قدرت بزرگ اقتصاد جهان، بتوانند راهی مسالمت‌آمیز برای هم‌زیستی پیدا کنند. وزیر خارجه چین، وضعیت روابط میان 2کشور را «بسیار وخیم» توصیف کرده است.



وال‌استریت ژورنال [آمریکا]
آمریکا آماده تزریق واکسن کرونا

وال‌استریت ژورنال خبر صدور پروانه برای واکسن شرکت فایزر-بیو ان‌تک را منتشر کرده و نوشته که تزریق این واکسن به کارکنان بخش پزشکی و درمان طی هفته جاری آغاز می‌شود. آمریکا ۱۰۰میلیون واحد از واکسن فایزر-بیو ان‌تک را پیش‌خرید کرده است که تا 4‌ماه آینده تحویل داده می‌شود. این مقدار تا آن زمان برای واکسینه شدن حدود ۵۰میلیون آمریکایی کفایت می‌کند. دولت آمریکا قرار است طی 4ماه، 10میلیون نفر را واکسینه کند. در این کشور تاکنون نزدیک به ۱۶ میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۲۹۴هزار نفر بر اثر ابتلا جان خود را از دست داده‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :