• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 20 آذر 1399
کد مطلب : 118405
+
-

رویدادهای فرهنگی و هنری/حضور گسترده فیلم‌های ایرانی در «داکا»


نوزدهمین جشنواره فیلم داکا امسال میزبان تعداد قابل توجهی از فیلم‌های کوتاه، بلند و مستند ایرانی است. به گزارش همشهری، جشنواره بین‌المللی فیلم داکا یکی‌ از جشنواره‌های جنوب آسیاست که از سال۱۹۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده است. نوزدهمین دوره این جشنواره با نمایش ۲۲۶فیلم از کارگردانان ۶۰کشور جهان برگزار خواهد شد. در این جشنواره ۳۵فیلم سینمایی و کوتاه از ایران، از ۲۷دی تا ۵بهمن‌ماه (۱۶ تا ۲۴ژانویه۲۰۲۱) به‌صورت ترکیبی (فیزیکی و آنلاین) در داکا، پایتخت بنگلادش برگزار خواهد شد.

نقد و بررسی «مَلِک گرسنه»

نشست ویژه شهر کتـــــاب ۲۴ آذر ساعت ۱۱ صبح به نقد و بررسی کتاب «مَلِک گرسنه»اختصاص دارد که با حضور ایرج شهبازی و فرشته نوبخت به‌صورت مجــازی بـرگزار می‌شود. به گزارش همشهری، اخیرا کتاب «مَلِک گرسنه» نوشته نهال تجدد به همت نشر چشمه منتشر شده است. این کتاب حکایت کودکی شمس است و تَرک خانواده، جابه‌جایی و یک‌جا نماندن، بستگی با مشایخ هم‌روزگار و ‌گسستگی از آنان و سرانجام برخورد او با مولانا. علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام شهر کتاب Instagram/bookcitycc پیگیری کنند.

برپایی آنلاین سخنرانی‌های ایران- روسیه 

چهارمین جلسه از سلسله سخنرانی‌های آنلاین ایران -روسیه با موضوع آشنایی با فلسفه تفسیر عرفانی قرآن مجید به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. به گزارش همشهری، این جلسه توسط اداره تعاملات علمی، ملی و بین‌المللی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و بنیاد مطالعات اسلامی روسیه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی اسدی‌نسب، سخنران این نشست آنلاین است که شنبه ۲۲آذرماه ساعت۱۶:۳۰ به وقت تهران (۱۶ به‌وقت مسکو) برپا می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید