• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 19 آذر 1399
کد مطلب : 118318
+
-

رویدادهای فرهنگی و هنری/چرخش فرهنگی در ترجمه معکوس


پژوهشکده مطالعات ترجمه دانشگاه علامه طباطبایی نشست علمی «چرخش فرهنگی در ترجمه معکوس در ایران» را برگزار می‌کند.این نشست با حضور استادانی چون حسین ملانظر، فرزانه فرحزاد و حجت‌الاسلام بهمن اکبری، سه‌شنبه ۲۵‌آذر ۹۹ ساعت ۱۳ تا ۱۵:۳۰ برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک تالار مجازی https://meeting.atu.ac.ir/ch/litd7 در این نشست حضور پیدا کنند.


برگزاری همایش «زبان‌ها و گویش‌های ایران»

پنجمین همایش بین‌المللی «زبان‌ها و گویش‌های ایران» برگزار می‌شود. به گزارش همشهری، این همایش دوم دی‌ماه ۹۹ از ساعت ۹ تا ۲۰ به‌صورت مجازی توسط مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پیوند https://eseminar.tv/wb19180  به‌صورت رایگان ثبت‌نام و در این همایش شرکت کنند. همچنین می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه همایش تماس بگیرند.

نکوداشت مجازی خسرو آواز ایران

نکوداشت مجازی محمدرضا شجریان با عنوان «جان عشاق» روایت هزاردستان آواز ایرانی در صفحات مجازی انجمن اندیشه و قلم با سخنرانی حسام‌الدین سراج و وحید تاج امروز(19آذر) از ساعت 16 تا 19برگزار می‌شود.  در این نشست شاهین فرهت، اصغر دادبه، بیژن کامکار، سیدابوالقاسم حسینی‌ژرفا و تقی آزاد ارمکی نیز درباره کارنامه فرهنگی و هنری استاد آواز ایران سخن خواهند گفت. این نشست به نشانی‌های زیر پخش می‌شود.
1 - https://www.skyroom.online/ch/qalam123/andisheqalam
2 - instagram.com/andisheqalam
3 - aparat.com/andisheqalam

این خبر را به اشتراک بگذارید