• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 19 آذر 1399
کد مطلب : 118236
+
-

تهران؛ میزبان قهرمان آینده اروپا

بازی‎‌‎های جام فجر و دوستانه ملی، 2نفر از ستاره‎‌‎های فوتبال دنیا را به آزادی کشاند

ورزش
تهران؛ میزبان قهرمان آینده اروپا


 جواد نصرتی      
 
جام فجر، در دهه 60مهم‎‌‎ترین رویداد ورزشی در ایران بود؛ این رقابت‎‌‎ها، برای مقامات ایران چنان مهم بود که در نخستین سال برگزاری رقابت‎‌‎های فوتبال در سال64، قید شرکت در جام‌جهانی را زدند تا در جام فجر به میدان بروند.
تیم‎‌‎های غنا، رومانی، لهستان، سوریه و پاکستان در کنار ایران الف، ایران ب و منتخب خوزستان در دو گروه در جام فجر با هم بازی کردند. در سال‎‌‎هایی که تیم ملی به‎‌‎خاطر جنگ تحمیلی و نگاه مسئولان وقت، بازی‎‌‎های دوستانه ملی چندانی نداشت، ‎‌‎این رقابت‎‌‎ها اتفاقی بزرگ در فوتبال به شمار می‎‌‎رفت و مورد توجه زیادی هم قرار گرفت. یکی از ستاره‎‌‎های خارجی‎‌‎ای که در این رقابت‎‌‎ها به میدان رفت، عبدی پله، بازیکن سرشناس تیم غنا بود که بعدها به یکی از ستاره‎‌‎های فوتبال دنیا تبدیل و با مارسی قهرمان اروپا شد.
در زمستان همین سال، تیم ملی در راه آماده‎‌‎سازی برای جام ملت‎‌‎های آسیا، در تهران، 2بازی دوستانه با دینامودرسدن، تیم مطرح آلمان شرقی برگزار کرد. یکی از بازیکنان تیم آلمانی، ماتیاس سامر 19ساله بود؛ بازیکنی که بعدها به یکی از اسطوره‎‌‎های باشگاه بروسیا دورتموند تبدیل شد و به‎‌‎عنوان کاپیتان این تیم، علاوه بر بوندس‎‌‎لیگا، جام لیگ قهرمانان اروپا را هم بالای سر برد.


جدال مصطفی اردستانی بازیکن تیم ملی ایران و ماتیاس سامر بازیکن دینامو درسدن بر سر توپ. زمستان ۶۴. استادیوم‌ آزادی

این خبر را به اشتراک بگذارید