• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 16 آذر 1399
کد مطلب : 117931
+
-

رویدادهای فرهنگی و هنری/نمایش «اچ ۲ هوپ» در سیگراف آسیا


انیمیشن کوتاه «اچ ۲ هوپ» نخستین انیمیشن وی آر (Virtual Reality) استودیو هورخش در سیگراف آسیا نمایش داده می‌شود. به گزارش همشهری، این انیمیشن کوتاه، نخستین انیمیشن سه بعدی وی آر (واقعیت مجازی) به کارگردانی اشکان رهگذر و نگین خواجه‌ای است که در بخش وی آر سیزدهمین نمایشگاه و کنفرانس سیگراف آسیا به نمایش در می‌آید. این انیمیشن کوتاه با مشارکت ۲۰ کودک و نوجوان ۵ تا ۱۴ سال قصه‌ای درباره اهمیت آب را روایت می‌کند. سیزدهمین رویداد سالانه سیگراف آسیا ۲۰۲۰ از ۴ تا ۱۳ دسامبر در کره‌جنوبی برگزار می‌شود.


شمس و مولانا و حکایت رنج انسان

چهل‌وسومین و چهل‌وچهارمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره شمس تبریزی، چهارشنبه ۱۹ و۲۶ آذر ساعت ۱۱صبح با سخنرانی ناصر مهدوی به «شمس و مولانا وحکایت رنج انسان» اختصاص دارد که به‌صورت مجازی پخش خواهد شد. در این دو نشست با نگاهی اجمالی به احوال و آثار شمس تبریزی و مولانا جلال‌الدین حکایت رنج انسان و چگونگی بروز و راه درمان آن کاویده و تحلیل و بررسی می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به صفحه اینستاگرام مرکز فرهنگی شهر کتاب به نشانی Instagram/bookcitycc این درس‌گفتار را زنده مشاهده کنند.


آلیسون لوری، برنده جایزه پولیتزر درگذشت

آلیسون لوری، رمان‌نویس آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر در 94سالگی درگذشت. آثار لوری اکثرا در قالب طنز اجتماعی ماجرای زندگی زنانی را تعریف می‌کرد که در جست‌وجوی هویت و جایگاه خود بودند. این نویسنده، کارهای فاخری هم در ادبیات کودکان از خود برجای گذاشت. 
به گزارش واشنگتن ‌پست، منتقدان ادبی آثار این نویسنده را با رمان‌های جین آستن، نویسنده مشهور انگلیسی مقایسه می‌کنند. آلیسون لوری سال 1985برای نوشتن رمان «مسائل خارجی» که به فارسی هم ترجمه شده توانست جایزه پولیتزر را کسب کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید