• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 16 آذر 1399
کد مطلب : 117889
+
-

خبرهای کوتاه / برقراری ارتباط آنلاین تهران و کرج برای زمان‌های بحرانی


صمیم مرادی روزبهانی، مسئول پیگیری دبیرخانه کمیته تخصصی مدیریت بحران کلانشهرها: ارتباط بین مراکز عملیات اضطراری 2کلانشهر تهران و کرج از طریق هاتلاین و سایر بسترهای ارتباطی در زمان بحران به‌صورت پایلوت برقرار می‌شود. اجرای پروژه‌های قابل توجه ازجمله ارتباط فیمابین مراکز عملیات اضطراری کلانشهرها از طریق هاتلاین یعنی ارتباط تلفنی مستقیم و بی‌واسطه. سایر بسترهای ارتباطی قابل بهره‌برداری در زمان بحران در دست بررسی قرار دارد. هم‌اکنون اجرای این پروژه در دستور کار دبیرخانه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران قرار گرفته و مقرر شده در مرحله نخست به‌صورت پایلوت ارتباط هاتلاین تهران و کرج اجرایی شود. (همشهری)

  بوی نامطبوع تهران احتمالا از فاضلاب است
زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران: طی چندسال اخیر بوی نامطبوع در زمان مشخصی از سال منتشر می‌شود و اکثرا بارندگی منجر به انتشار این بو می‌شود. در بررسی‌های به‌عمل‌آمده طی سال‌های گذشته موارد متعددی پیش‌بینی می‌شد، اما آنچه امسال بیشتر مورد توجه قرار گرفته، به‌ویژه با توجه به متصاعدشدن بو در زمان بارندگی، بیشتر محتمل است که منشأ بوی نامطبوع حاصل از فاضلاب باشد. رسیدگی و ساماندهی و اتصال فاضلاب تمام واحدها به اگوی شهری و شبکه فاضلاب از اقدامات مهمی است که باید هرچه سریع‌تر انجام شود و وزارت نیرو و سازمان آب منطقه‌ای اقدامات سریع‌تر و مؤثرتری انجام دهند. (ایلنا)

  هزینه تملک خانه موزه شهید تندگویان توسط وزارت نفت پرداخت می‌شود
علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه۱۲: با همکاری شهرداری، وزارت نفت و خانواده شهیدتندگویان، خانه موزه تندگویان در محله تختی منطقه۱۲ با تملک ساختمان‌های مجاور برپا می‌شود تا به یک مرکز فرهنگی در مقیاس محله و شهر تبدیل شود. خانه‌موزه در محله خانی‌آباد واقع شده و محل زندگی شهید تندگویان وزیر سابق نفت جمهوری اسلامی ایران است که در سال۱۳۹۳ این خانه که متعلق به وزارت نفت بود توسط شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران مرمت شد. قرار بود این خانه موزه زیرنظر هیأت امنا فعالیت کند و احیانا تملک بعضی از ساختمان‌های پیرامون آن نیز به کاربرد بهتر آن کمک کند. بعد از مرمت کالبدی این ساختمان اما هیأت امنایی تشکیل نشد و خانه‌موزه‌ای هم سازمان پیدا نکرد. اخیرا اما نماینده‌های وزارت نفت و خانواده شهیدتندگویان به پیگیری‌های شهرداری جواب داده‌اند و قرار شده هیأت امنایی تشکیل شود و ساخت و ایجاد خانه موزه در این ساختمان و احیانا در ساختمان‌های مجاور که می‌تواند به آن ملحق شود امکان‌سنجی شده و وزارت نفت تقبل هزینه‌ها را برعهده بگیرد و آنجا تبدیل به یک مرکز فرهنگی در مقیاس محله و شهر شود. (پایگاه خبری شهر)

  بوستان لاله ایمن‌سازی شد
تورج فرهادی، شهردار منطقه۶: پس از حادثه چند‌ماه پیش و فوت یک نوجوان به‌علت برق‌گرفتگی در بوستان لاله، برای جلوگیری از تکرار چنین حادثه‌ای پایه‌های چراغ برق فلزی با پایه‌های سیمانی تعویض شدند. اغلب تیرهای برق در بوستان لاله جابه‌جا شده‌اند و مدیران حوزه ایمنی شهرداری منطقه، کنترل کاملی روی این مسئله داشتند. البته پایه چراغ‌ها در همه بوستان‌های منطقه کنترل می‌شوند و بازدیدهای میدانی نیز انجام می‌شود که اگر جاهایی فراموش شده کنترل شود. همچنین رسیدگی به پرونده حادثه فوت آن نوجوان هم در مرجع قضایی در جریان است. برای یادبود این نوجوان یکی از ساختمان‌های شهرداری منطقه (ساختمان رشد) به نام او نامگذاری شد که این مسئله درخواست پدر این نوجوان هم بود تا یاد و خاطره او و همچنین تلخی این حادثه در ذهن‌ها بماند. (پایگاه خبری شهر)

  تنها «چهارسوق چوبی» تهران مرمت می‌شود
نصرالله آبادیان، شهردار منطقه۱۱: مرمت چهارسوق چوبی تهران انجام خواهد شد. این اقدام طبق هماهنگی با سازمان نوسازی شهر تهران و با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران و مشارکت اداره بافت تاریخی شهر تهران به‌زودی آغاز می‌شود. این بنا که از دوران قاجار به‌جا مانده و بیش از ۱۲۰سال عمر دارد، تنها چهارسوق چوبی شهر تهران است که برای ساخت آن و حفاظت بنا از «پیزور» که لایه‌ای از الیاف خرماست؛ استفاده شده. عملیات مرمت چهارسوق چوبی به ۶‌ماه زمان نیاز دارد. (ایلنا)

این خبر را به اشتراک بگذارید