• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 16 آذر 1399
کد مطلب : 117876
+
-

پهپادی برای پرتاب ماهواره

جهان استارتاپی
پهپادی برای پرتاب ماهواره

اگرچه ایده پرتاب‌های فضایی معمولا می‌تواند تصاویری از انفجار و حرکت یک موشک به‌صورت عمودی از روی یک سکوی پرتاب را به‌همراه داشته باشد، اما اخیرا مشاهده شده است که چگونه تعدادی از شرکت‌ها و استارتاپ‌ها می‌خواهند به‌زودی این وضعیت را به‌طور کلی تغییر دهند.
به گزارش وب‌سایت نیو اطلس، استارتاپ Aevum که دفتر مرکزی آن در شهر «هانتس‌ویل» در ایالت آلاباما قرار دارد به‌دنبال راهی برای نشان دادن توانایی‌هایش در این زمینه بوده و به‌همین دلیل به تازگی از یک هواپیمای بدون سرنشین عظیم‌الجثه به نام Ravn X رونمایی کرده است. این پهپاد بخشی از سیستم خودمختار برای پرتاب ماهواره‌های کوچک از هوا به مدار زمین محسوب می‌شود. دقیقاً مانند راکت‌لب، اسپیس‌ایکس، ویرجین اوربیت و تعدادی از استارتاپ‌های دیگر، Aevum نیز امیدوار است که با یک سیستم پرتاب جدید که می‌تواند محموله‌های بار را با تعداد فراوان حمل کند، دسترسی به فضا را آسان‌تر از قبل کند. راه‌حل این استارتاپ برای این موضوع ساخت بزرگ‌ترین هواپیمای بدون سرنشین جهان بوده است که می‌تواند به‌طور مستقل از باندهایی به طول یک مایل (6/1کیلومتر) پرواز کند و برای نگهداری نیز تنها به آشیانه با مساحت 743مترمربع نیاز خواهد داشت.
پهپاد غول‌پیکر Ravn X دارای 24متر طول و 5/5متر ارتفاع است که طول دو سر با آن به 18متر می‌رسد و از سوخت جت مشابه هواپیمای معمولی استفاده می‌کند. استارتاپ Aevum می‌گوید Ravn X می‌تواند تقریبا در همه شرایط آب‌وهوایی پرواز کند. این در حالی است که 70درصد این هواپیمای بدون سرنشین قابل استفاده مجدد است و این استارتاپ قصد دارد در آینده قابلیت استفاده مجدد کامل آن را ایجاد کند. Ravn X شباهت‌هایی به سیستم پرتاب ویرجین اوربیت یا استراتولانچ دارد که بزرگ‌ترین هواپیمای جهان محسوب شده و هم اینک در حال ساخت است تا محموله‌هایی را از هوا به فضا ارسال کند. برخلاف این سامانه‌ها، Ravn X برای کار کردن به خلبان در داخل هواپیما احتیاج ندارد. علاوه بر مسائل ایمنی به‌خاطر نبود نیروی انسانی در داخل هواپیما، استارتاپ Aevum می‌گوید، ناوگان کاملی از پهپادهای مستقل RavnX قادر به شلیک محموله بار به فضا در هر 180دقیقه خواهند بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید