• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 15 آذر 1399
کد مطلب : 117763
+
-

علی فروغی بعد از 2سال از دلایل حذف برنامه90 و عادل فردوسی‌پور گفت

مجریان و خروج از مدار

چرا مجریان تلویزیون برای مدیران شبکه‌های سیما مشکل‌ساز می‌شوند؟

تلویزیون
مجریان و خروج از مدار

فهیمه پناه آذر_روزنامه نگار


انگار بعد از گذشت 2سال هنوز قصه رفتن عادل فردوسی‌پور از شبکه3 تمام نشده؛ در جشن جام جم که فردوسی‌پور و برنامه90 به‌عنوان بهترین برنامه از سوی مردم انتخاب شد، مجری90 پشت تریبون از اختلافاتش با مدیر جوان شبکه3 سخن گفت. او که کمتر درباره مشکلات پیش‌آمده صحبت می‌کرد در این جشن از سال سخت گفت و عنوان کرد با اینکه فرزند رسانه است، اما سال۹۷ سخت‌ترین سال کاری بوده و برای سختی‌هایی که کشیده منقلب شده است.
2سال از رفتن فردوسی‌پور می‌گذرد و در ماه‌های گذشته هر اتفاق تازه مرتبط با فوتبال یا صحبت‌های مدیران بار دیگر عادل فردوسی‌ پور را سر زبان‌ها می‌انداخت. اما این‌بار علی فروغی در یک برنامه اینترنتی، ویدئویی را منتشر کرده که در آن حرف‌های تازه‌ای زده است. فروغی از پرداخت یک‌میلیارد تومانی مطالبات مجری90 تا نظرش درباره مظلوم‌نمایی این مجری و... صحبت کرده که واکنش‌های زیادی را به‌دنبال داشت.
هرچند علی فروغی نیز با آمدنش به شبکه3 انتقادات فراوانی به‌دنبال داشت، بعد از نشستن پشت میز ریاست شبکه3 اتفاقاتی را در این شبکه رقم زد. انتصابی که حاشیه‌هایی را ایجاد کرد و یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات دوران مدیریتش حذف برنامه90 بود که ۲۰سال متوالی از تلویزیون پخش می‌شد.
این مدیر جوان درباره حذف این برنامه و فردوسی‌پور عنوان کرد: «دیگر نمی‌توانست اینگونه ادامه دهد، نه محبوبیت و نه تخصص ایشان برای ما پوشیده نبود. از میزان تخصص ایشان آگاه بودیم، اما شما اگر بهترین دروازه‌بان را ببینید که در یک خط دیگر وارد شده و فعالیت می‌کند، یک نفر دیگر را دروازه‌بان می‌گذارید، درباره ایشان هم همین بود؛ کار ایشان از مدار خارج شده بود و دیگران هم نگاه می‌کردند و می‌گفتند زمانی که یک نفر به‌خاطر محبوبیتش می‌تواند از مدار خارج شود و کسی هم به او چیزی نگوید، پس ما هم می‌توانیم همین کارها را انجام دهیم و اینگونه صداوسیما ازهم‌می‌پاشید.»
فروغی اظهار داشته که ناگزیر تصمیم به برکناری گرفتیم و البته این موضوع کاملا واضح است که علی فروغی در این جریان می‌توانست یک عامل باشد چراکه بسیاری از تصمیمات بزرگ سازمان از سوی ریاست رسانه ملی گرفته می‌شود و یک مدیر شبکه به تنهایی نمی‌تواند تصمیم به حذف یک برنامه ۲۰ساله را داشته باشد.
فروغی همچنین در بخشی دیگر گفته است: «شما بدانید در همین یک‌سال اخیر چون او بالاخره کارمند رسمی صداوسیما است، ما حدود یک‌میلیارد از مطالبات او را داده‌ایم. ترفیع شغلی او که نوبتش رسیده بود به امضای خود بنده انجام شد. شبکه ورزش زیرنظر شبکه است و او عدد خیلی درشتی از «فوتبال۱۲۰» گرفته است.»
فروغی با بیان این مطلب که هنوز هم راه برای گزارشگری ایشان باز است، توضیح می‌دهد: «ایشان یک رقم درشت از برنامه «فوتبال۱۲۰» دریافت کرده، به ایشان گفته‌ایم فوتبال را گزارش کن، خودشان قبول نکردند، می‌خواهم بگویم، ایشان خوب بلد است مظلوم‌نمایی کند، در همان زمان که صحبت از مهاجرت بود، درخواست «فوتبال۱۲۰» را داده بود، در واقع می‌خواهم بگویم، کار خودشان را بلد هستند، رسانه دارند، رسانه‌هایشان هم به هم متصل است و فضای مجازی نیز دست ما نیست، از همان طریق یک کار پرحجمی انجام دادند و یک ادراکی را در جامعه ایجاد کردند.» با همه این اوصاف فردوسی‌پور با حذف برنامه90 از رسانه ملی نرفته؛ او کارمند صداوسیما است و فعالیت خود را در تلویزیون دارد. به‌نظر می‌رسد محبوبیت او باعث شده که هنوز مدیران سیما از دلایل رفتن وی صحبت کنند.موضوع مجریان سازمان آن هم در سیما موضوع تازه‌ای نیست. مدیران در تولید برنامه‌های ترکیبی در حوزه‌های مختلف مجریان زیادی را به تلویزیون آورده‌اند؛ از تجربه اجرای سلبریتی‌ها تا مجری‌های جوان که نه به واسطه تخصص‌شان روی صندلی اجرا نشستند. هرکدام از اجراها همیشه حاشیه‌ و نقدی را به‌دنبال داشته و این پرسش مطرح می‌شود که آیا در سازمان برای مجریان و اجرای برنامه موضوع تخصص و تسلط مهم است و اینکه مجریان در چه چارچوبی باید اجرا کنند و چرا همیشه اجراهای تلویزیونی دچار مشکل شده و برای مدیران شبکه مشکل ایجاد کرده‌اند؟ در این میان، قصه عادل فردوسی‌پور نیز جای خود را دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید