• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 13 آذر 1399
کد مطلب : 117688
+
-

فضای مجازی / آنچه از زاگرس دیدید فقط سوختن نیست

فضای مجازی / آنچه از زاگرس دیدید فقط سوختن نیست


آتش‌سوزی‌های مکرر در جنگل‌های زاگرس، درختان بلوط ارزشمندی را در چند وقت اخیر از بین برده است. اما با کمک مردم و نهادهای مردم‌نهاد، نهال‌های بلوط جدید، جای آن درختان را می‌گیرد. حساب کاربری «حفظ زاگرس» در توییتر با انتشار این عکس نوشته است: «این روزها همه در گوشه گوشه زاگرس در حال کاشت بلوط، بادام وحشی و گونه‌های بومی هستند که جبران صدمات آتش‌سوزی‌های اخیر شود. آنچه از زاگرس دیدید و شنیدید، فقط سوختن نیست، کاشتن و ساختن هم هست.»

٨٧سالگی جاده‌  چالوس
کمتر کسی را سراغ داریم که خاطراتی از جنگل‌های سبز و دریای خزر به‌ویژه خاطرات سفر به خطه شمالی کشور از جاده چالوس را همراه نداشته باشد. دیروز سالروز ساخت این جاده زیبا بود. سام گیوارد، در حساب توییترش با انتشار عکس‌هایی به این موضوع اشاره کرده و نوشته است: «دوازدهم آذر١٣١٢ روز تاسیس جاده‌ای است که بعدها به ‎جاده چالوس شهرت یافت.»

جدایی شهبازی از فرهادی

درگذشت علی‌اصغر شهبازی، بازیگر نقش پدر در فیلم «جدایی نادر از سیمین» واکنش اصغر فرهادی، کارگردان این فیلم را در پی داشت. فرهادی در صفحه اینستاگرامش درباره مرحوم شهبازی نوشت: «علی‌اصغر خان شهبازی درگذشت. خاطرات شیرین و زیبای همکاری با او همیشه با من خواهد ماند. یادش عزیز و روانش شاد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید