• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 12 آذر 1399
کد مطلب : 117577
+
-

در حاشیه سیاست / تمام امور در دست مجلس نیست


حمید ابوطالبی، مشاور سیاسی پیشین دفتر رئیس‌جمهور، در حساب توییتری خود فیلم بخشی از اظهارات دیروز محمدباقر قالیباف درباره اختیارات مجلس را منتشر کرد و نوشت:  «مسائل کلان حتی در حوزه فرهنگ ، اقتصاد و... هم در اختیار مجلس نیست، چه رسد به امنیت ملی و تصمیمات هسته‌ای، به جهت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا و... . در هسته‌ای هم شورای‌عالی امنیت ملی، قانون اساسی و تصمیمات این سال‌ها را دوباره بخوانید!»

  شباهت مواضع سوپرانقلابی‌ها با رژیم صهیونیستی
مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تشابه مواضع دشمنان کشور و جریان به ظاهر انقلابی درباره ترور شهید فخری‌زاده به ایرنا گفت: چگونه می‌توان از کنار هماهنگی کامل ترامپ و رژیم صهیونیستی و...  در مخالفت جدی با برجام و بازگشت آمریکا به آن، با جریان به ظاهر انقلابی این روزها که ترور را نتیجه برجام دانسته و در روزنامه‌ها و رسانه‌های خود، فرمان حمله به این شهر و آن کشور و کشتن این و آن می‌دهند گذشت؟ این فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه به عقیده وی دستگاه‌های اطلاعاتی کشور برای پیدا کردن سرخط حادثه ترور و حوادث دیگر پیشین، باید حداقل نیم‌نگاهی هم به افراد به ظاهر «سوپرانقلابی» و یا مراکز تبلیغی و رسانه‌ای و سازمان‌دهندگان برخی اقدامات عملی خودسر داشته باشند، تصریح کرد: این افراد برخلاف سیاست‌های کلی نظام و خط‌مشی رهبر انقلاب اسلامی و برخلاف ضرورت عقل و شرع و منافع ملی، از هر حادثه‌ای برای تشدید اختلافات، تضعیف قوای سه‌گانه، نهادها و دستگاه‌های خدمتگذار مردم و برای ایجاد ناامیدی و بی‌اعتمادی در جامعه تلاش می‌کنند.

  ربط دادن ترور به برجام غلط است
یک فعال سیاسی اصولگرا درباره گروهی که ترور شهید فخری‌زاده را به برجام و دولت پیوند می‌زنند، گفت: «اهداف این ترور کاملا مشخص است و دولت، مجلس و رهبری ما هم اینطور فکر می‌کنند. با این حال اظهارات دیگری هم در این رابطه مطرح می‌شود که من آنها را تندروی و پرخاشگری به دولت می‌دانم.» ناصر ایمانی در گفت‌وگو با خبرآنلاین تصریح کرد: «هرچند در مسئله برجام انتقاداتی به دولت وارد بود و حالا هم هست اما اینکه ما بخواهیم این ترور را به این منتسب کنیم که اگر برجام نبود این ترورها اتفاق نمی‌افتاد، این حرف غلطی است. اگر برجام نبود باز این ترورها انجام می‌شد.»

  خطر ترامپ کمتر است
عباس عبدی، تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به مصوبه جنجالی مجلس با موضوع توقف اجرای پروتکل الحاقی ان‌پی‌تی و مواضع اصولگرایان، در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: با این رفتاری که از جناح اصولگرا در این یکی دو روز می‌بینیم باید دعا کرد ترامپ برگردد چون کارهایی که انجام می‌دهند تا تحریم‌ها باقی بماند، ناشی از عصبی شدن از شکست ترامپ است و خطرش برای ایران بیشتر از وجود ترامپ است.

  دفاع عجیب عضو پایداری از ترامپ
سیدمحمود نبویان، نماینده تهران در مجلس مدعی شد که ترامپ نسبت به اوباما تحریم‌های کمتری را علیه ایران وضع کرده است! به‌گزارش جماران، این عضو جبهه پایداری که در برنامه شبکه افق حاضر شده بود، گفت: «من رفته‌ام شمرده‌ام، اوباما ۱۲بار دستور تحریم داده و این‌همه می‌گوییم ترامپ، تنها 3 بار دستور تحریم داده است.» وی افزود: «شاید بگویید اوباما 8سال رئیس‌جمهور بود و ترامپ 4سال، خب اگر ترامپ 4سال دیگر رئیس‌جمهور بود، 3 ضرب در 2 می‌شود 6 بار!»

این خبر را به اشتراک بگذارید