• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 11 آذر 1399
کد مطلب : 117433
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Z6GB5
+
-

کافه مجلس/ وزیر ورزش به صحن احضار شد

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش روز گذشته برای پاسخ به سؤال نمایندگان درباره قراردادهای مربیان و بازیکنان داخلی و خارجی، وضعیت ورزش همگانی و تدوین ‌نظام‌نامه جامع ورزش به کمیسیون فرهنگی مجلس رفت. سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه وزیر ورزش برای پاسخگویی به سؤالات نمایندگان در جلسه کمیسیون حاضر شد، گفت: سؤال‌کنندگان از پاسخ‌های وزیر ورزش در کمیسیون فرهنگی قانع نشدند و سؤال به صحن مجلس ارجاع شد. مجید نصیرایی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در این نشست گزارشی از فعالیت‌های حوزه ورزش در ۴سال اخیر ارائه شد، ما هم معتقدیم که در حوزه ورزش به‌ویژه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای پیشرفت‌های قابل‌قبولی داشتیم، با این حال سؤال‌کنندگان از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند و سؤال به صحن مجلس ارجاع شد.

   انرژی اتمی آماده اجرای مصوبه مجلس است
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از آمادگی کامل این سازمان برای اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به ترور شهید فخری‌زاده خبر داد. به گزارش برنا، علی‌اکبر صالحی با اشاره به اقدام مجلس شورای اسلامی در بررسی مسئله خروج ایران از پروتکل الحاقی در پاسخ به ترور شهید فخری‌زاده، گفت که این اقدام بیانگر خشم ملت ایران از این جنایت است. ملت ایران فرزندان بسیاری را همچون شهید شهریاری، شهید علی‌محمدی و دیگران تقدیم کرده است و بیش از این نمی‌تواند صبوری کند.

   محکومان اقتصادی و امنیتی حق نامزدی ندارند
سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در این کمیسیون گفت: با مصوبه این کمیسیون نامزدهای دارای محکومیت‌های انتخاباتی و اقتصادی امکان ثبت‌نام در انتخابات را نخواهند داشت. علی حدادی در گفت‌وگو با فارس گفت: نامزدهای انتخابات مجلس نبایستی محکومیت انتخاباتی داشته و مرتکب جرایم انتخاباتی شده باشند ضمن اینکه داوطلبان نباید جرایم اقتصادی هم داشته باشند. همچنین این افراد نبایستی محکومیت قاچاق موادمخدر داشته و به آن اعتیاد داشته باشند. همچنین عدم‌اعتیاد به مواد‌مخدر را هم بایستی داشته باشند.  عدم‌محکومیت در محاکم قضایی در بخش امنیت داخلی و یا خارجی از موضوعاتی بود که به آن پرداختیم و مصوب کردیم، ضمن اینکه در جلسات آتی به شرایط اقتصادی نامزدهای انتخاباتی مجلس خواهیم رسید.

   نارضایتی در برخی استان‌ها درباره اتباع خارجی
محمدصالح جوکار درباره طرح مجلس با عنوان «ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز» که با انتقاداتی در جامعه روبه‌رو شده است، گفت: واقعیت امر این است که در بحث اتباع خارجی غیرمجاز ما هیچ‌گونه برنامه مشخصی برای حضور این افراد که غالبا به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند نداریم. نماینده یزد گفت: اتباع خارجی که وارد کشور می‌شوند نیازمند آموزش و خدماتی هستند که باید به آنها داده شود لذا احتیاج به یک سازماندهی است که این کار را دولت و یا بخش خصوصی انجام دهد. به‌گزارش ایلنا، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس خاطرنشان کرد: امروز در برخی از استان‌ها نسبت به حضور اتباع بیگانه نارضایتی‌هایی وجود دارد که «طرح ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز» بسیار می‌تواند کمک‌کننده باشد، چرا که معتقدم با طرح مذکور هم کرامت و حقوق اتباع خارجی حفظ می‌شود و هم ما می‌توانیم با مدیریتی که به‌وجود می‌آید این نارضایتی را از بین ببریم.

   حفاظت قوی برای کم‌ارزش‌ها!
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی در مجلس دهم طی اظهاراتی درباره ترور شهید فخری‌زاده به برنا گفت: به‌شخصه اعتقادم بر این است که باید از دانشمندان محافظت بیشتری به عمل بیاید، در کشور خیلی از افراد تیم‌های حفاظتی قوی دارند که خود افراد اصلا ارزشی ندارند اما از خودشان و خانواده‌هایشان حفاظت به عمل می‌آید. باید از نظر امنیتی حفاظت بهتری از دانشمندان صورت بگیرد و این مظلومیت آنها را نشان می‌دهد. دانشمندان هسته‌ای دنبال بمب نیستند و برنامه‌شان را بارها اعلام کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید