• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 11 آذر 1399
کد مطلب : 117409
+
-

بازگشت به مدرسه با مهربانی

یاشاسین خلجان

مریم سرخوش- خبرنگار

99/9/9 فقط یک تاریخ برای ثبت تولد در شناسنامه نیست، گاهی بهانه‌ای می‌شود برای انجام کار خیر. برای دانش‌آموزان محروم خلجان تبریز که گوشی هوشمند نداشتند، این تاریخ، حکایت بازگشت دوباره به مدرسه با طعم مهربانی همسایگان است. داستان این گوشی‌ها با پخش یک اطلاعیه در فضای مجازی شروع شد به این مضمون؛ «مطلع شدیم تعدادی از دانش‌آموزان محله ما به‌خاطر نبود گوشی و غیرحضوری شدن مدارس از تحصیل جا مانده‌اند. مگر خلجانی‌ها مرده باشند که چند کودک‌مان به‌خاطر آهن پاره‌ای به نام گوشی حسرت به دل درس خواندن بمانند. یک‌بار دیگر به همت و اراده شما نیاز داریم تا حسرت حضور نداشتن‌شان در مدرسه تمام شود.» اطلاعیه‌ای که به سرعت میان اهالی دست به‌دست و در کمتر از 3ساعت 21میلیون تومان به شماره حساب اعلام شده واریز شد.
یکی از این بچه‌ها پس از دریافت هدیه می‌گوید «مگر می‌شد با گوشی قراضه در کلاس آنلاین شرکت کرد. قبل‌ترها وضع‌مان بهتر بود و حداقل فرش می‌بافتیم، اما از روزی که روستایمان یکی از محله‌های تبریز شد دیگر نه خبری از بافت فرش است و نه از کشاورزی. پدرها هم کارگری می‌کنند که آن هم به لطف کرونا چند هفته یک‌بار شده. با این جیب خالی مگر می‌شد انتظار خرید گوشی داشت.»
محمداعتماد خلجانی، یکی از اهالی محل در این‌باره می‌گوید: چند روز پیش یکی از مدیران مدارس به ما خبر داد 8دانش‌آموز از مهر تا‌کنون نتوانسته‌اند در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند. بلافاصله اطلاعیه‌ای منتشر کردیم و پس از جمع‌آوری پول 8گوشی برای این دانش‌آموزان خریدیم و به اولیای مدارس حلیمه و آموزشگاه‌ پسرانه طالبی تحویل دادیم. اقدام جالب مسئولان مدرسه هم اهدای گوشی‌ها به دانش‌آموزان در تاریخ99/9/9 بود.
فیروزه رحمانی، مدیر مدرسه حلیمه درباره این اقدام خیرخواهانه اهالی محل می‌گوید: تنها 3دانش‌آموز ما به‌دلیل بضاعت مالی خانواده‌هایشان امکان خرید گوشی هوشمند را نداشتند که یکی از همکاران ما به‌صورت خودجوش اقدام به خرید گوشی کرد و 2گوشی دیگر هم اهدایی مردم محل بود. رحمانی تنها مشکل بچه‌های مدرسه را اینترنت ضعیف عنوان می‌کند و می‌افزاید: بسیاری از دانش‌آموزان برای دسترسی به اینترنت باید در پشت‌بام دنبال آنتن‌دهی موبایل‌هایشان باشند که در این هوای سرد سخت است.
علیرضا فخیمی، معاون آموزشی آموزشگاه‌ پسرانه طالبی خلجان هم عنوان می‌کند: از زمان شروع کلاس‌های آنلاین 6دانش‌آموز به‌دلیل مشکل اقتصادی خانواده قادر به تهیه گوشی نبودند و در کلاس‌های شاد غیبت داشتند و نمی‌توانستند از برنامه‌های شبکه آموزش هم بهره ببرند. آنها را شناسایی و مشکلاتشان را با افراد خیر محله مطرح کردیم. با خرید و اهدای این گوشی‌ها از سوی مردمی که این روزها کرونا وضعیت اقتصادی‌شان را سخت‌تر از قبل کرده تنها یک چیز می‌توانم بگویم؛ «یاشاسین ایران، یاشاسین خلجان.»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :