• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 10 آذر 1399
کد مطلب : 117344
+
-

کوتاه از حادثه/سؤالات کرونایی تلفن 110 را اشغال کرد


معاون عملیات فرمانده انتظامی تهران از افزایش ۴برابری تماس تهرانی‌ها با پلیس۱۱۰ و مطرح کردن موارد غیرپلیسی و مرتبط با کرونا خبر داد.
به گزارش پلیس، سردار پرویز یعقوبی گفت: سامانه 110صرفا برای فوریت‌های پلیسی طرح‌ریزی شده است اما با توجه به اجرای طرح سراسری محدودیت‌های کرونایی از ابتدای آذر‌ماه تماس‌های شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی و استعلام درخصوص نحوه اجرای طرح تردد به نحو چشمگیری افزایش داشته است. وی با اشاره به اینکه در 2روز اول طرح بیش از 210هزار تماس با سامانه110 گرفته شده گفت: حجم تماس‌های صورت گرفته با سامانه110، 4برابر افزایش داشته است که ادامه این روند باعث از بین رفتن تماس‌های شهروندان در موقعیت‌های اضطراری می‌شود. معاون عملیات فرمانده انتظامی تهران با تأکید بر اینکه به‌منظور کاهش مشغول ماندن خطوط110 و با توجه به اینکه سامانه110 برای رسیدگی به فوریت‌های پلیسی است، عنوان داشت: توصیه می‌شود شهروندان گرانقدر تهرانی سؤالات و موارد خود را درخصوص ویروس کرونا با سامانه4030 در میان بگذارند.

زورگیری برای رسیدن به ارثیه
اختلاف بر سر ارثیه خانوادگی باعث شد تا مرد جوان برای رسیدن به پولش نقشه زورگیری از یکی از بستگانش را عملی کند.
به گزارش همشهری، اواخر شهریور امسال مأموران کلانتری 144تهران در جریان زورگیری یک کامیون هیوندا قرار گرفتند. صاحب کامیون مردی میانسال بود که درتشریح ماجرای سرقت گفت: من با کامیونم بار و اثاثیه خانه حمل می‌کنم و برای همین شماره تلفن همراهم را پشت کامیون درج کرده بودم. ساعاتی قبل فردی با من تماس گرفت و گفت یک سرویس بار وسایل پلاستیکی به مقصد شهرستان رویان دارد. پس از توافق بر سر کرایه، به آدرسی که گفته بود در خیابان اتحاد رفتم و حدود نیمه‌شب بود که به آنجا رسیدم. وقتی منتظر صاحب بار بودم، مردی از سمت شاگرد بالا آمد و خودش را صاحب بار معرفی و نام خانوادگی مرا صدا زد. من که درهای ماشین را قفل کرده بود، آنها را باز کردم اما در همین هنگام 2مرد که صورتشان را پوشانده بودند در سمت راننده را باز کرده و وارد ماشین شدند. آنها مرا کتک زدند و با تهدید چاقو از ماشین پیاده کرده و با سرقت کامیونم، متواری شدند.
با این شکایت، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری زورگیران آغاز شد. مأموران با بررسی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت متوجه شدند که دزدان 3مرد بودند که هنگام اجرای نقشه سرقت از یک خودروی پژو پیاده شده بودند. با ردگیری این خودرو مردی به نام باقر دستگیر شد و وقتی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران انتقال یافت به سرقت اعتراف کرد و مدعی شد که از بستگان شاکی است. او گفت: مدتی قبل بر سر ارثیه خانوادگی‌مان با صاحب کامیون که از بستگانمان است دچار اختلاف شدم. من می‌گفتم که حق من از ارثیه بیشتر از چیزی است که شاکی حساب کرده بود اما او حاضر نمی‌شد حق مرا بدهد. برای همین نقشه سرقت کامیونش را کشیدم و از 2نفر از دوستانم برای اجرای آن کمک خواستم.
وی ادامه داد: شب حادثه، ابتدا یکی از دوستانم شاکی را به محل قرار کشاند و بعد من و همدست دیگرم که سر و صورتمان را پوشانده بودیم وارد کامیون شدیم و پس از کتک زدن شاکی، کامیون را سرقت کردیم. بعد آن را به شهرستان پردیس بردیم و در یک پارکینگ مخفی کردیم تا در زمان مناسب به فروش برسانیم که دستگیر شدیم.
به گفته سرهنگ سعید مجیدی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران، با اعترافات متهم، همدستان او نیز دستگیر شدند و کامیون سرقتی کشف شد و متهمان با صدور قرار قانونی راهی زندان شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید