• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
دو شنبه 10 آذر 1399
کد مطلب : 117311
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/wpyNr
+
-

رفاه/ 27واحد گشت شبانه بی‌خانمان‌ها را به گرمخانه منتقل می‌کنند

رئیس سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران از وضعیت سفید در گرمخانه‌های تهران خبر داد و اعلام کرد: «۲۷ واحد گشت نیز در تهران به‌صورت شبانه وضعیت بی‌‌خانمان‌ها را رصد می‌کنند.»
به گزارش پایگاه خبری شهر، سیدمالک حسینی گفت: «در سال گذشته ۱۶ گرمخانه در سطح تهران وجود داشت که 2 گرمخانه برای زنان و ۱۴ گرمخانه برای مردان بود. از مجموع این ۱۶ گرمخانه ۸ گرمخانه فصلی و ۸ گرمخانه دائمی بودند. گرمخانه‌های فصلی از آبان‌ماه فعالیت خود را آغاز می‌کردند و تا انتهای اردیبهشت‌ماه سال بعد یعنی در ایام سرد سال این فعالیت ادامه داشت. با پیگیری‌هایی که آقای ‌جوادی یگانه، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران داشت و با موافقت آقای شهردار از اواسط آبان‌ماه سال ۱۳۹۹ تمام گرمخانه‌های تهران تبدیل به گرمخانه‌های دائمی شدند. به این ترتیب اعلام کردیم گرمخانه‌های فصلی در ۱۲‌ماه سال فعالیت می‌کنند.»
او افزود: «بر این اساس از آبان سال گذشته 2گرمخانه در منطقه‌۵ کنار دره فرحزاد و در منطقه‌۸ در پهنه شرق به‌عنوان زیر‌ساخت جدید برای زنان اضافه شده است. به گرمخانه‌های مردان نیز 2گرمخانه اضافه شده ‌که مجموع گرمخانه‌ها را به تعداد ۲۰ گرمخانه رسانده است. 2مرکز هم تحت عنوان مرکز نگهداری ویژه یا سامان‌سرا (یک مورد برای مردان و یک مورد برای زنان) از قدیم وجود داشته است.» به گفته او، به این ترتیب هم‌اکنون مجموع این ۲۲ مرکز 2هزار و۴۰۰ تخت تعبیه شده و با توجه به اینکه در بخشی از سال در برخی از روزها مراجعه بیشتری وجود دارد و ممکن است از حد معمول بالاتر باشد، به شکل کف‌خواب هم خدمت ارائه می‌شود.
بنا بر گفته حسینی، برخی افراد در پاتوق‌های محلی وقتی به گرمخانه مراجعه می‌کنند، اصرار دارند در همان منطقه باشند لذا ممکن است در گرمخانه‌ای مانند منطقه‌۱۴ یا ۲۱ ظرفیت خالی هم وجود داشته باشد اما در منطقه‌۱۷ چون گرمخانه کوچکی هم هست، کف‌خواب داشته باشیم.
او همچنین درباره گرمخانه‌های سیار نیز توضیح داد و گفت: «از هم‌اکنون تدابیر لازم برای گرمخانه‌های سیار اندیشیده شده است. معمولا در مناطقی مانند میدان آزادی، میدان تجریش و منطقه خلازیر و مناطق پیرامونی بهشت‌زهرا به واسطه آنکه فاصله‌ای با گرمخانه‌ها دارند و مبادی تجمع هستند، پیش‌بینی لازم برای گرمخانه‌های سیار در روزهای برفی و روزهایی که سرما از حد متعارف خارج شود، شده است که ان‌شاءالله استقرار پیدا خواهندکرد. همچنین امسال طرحی تحت عنوان زمستان گرم اجرا کرده‌ایم و در ۲۲ منطقه گشت‌هایی تحت عنوان «زمستان گرم» به‌صورت منطقه‌ای فعال شده‌‌اند که از ۲۲ شب تا ۵ بامداد روز بعد گشت‌زنی می‌کنند. به این شکل در سطح منطقه افرادی که نیاز به کمک داشته باشند و باید به گرمخانه‌ها منتقل شوند، شناسایی می‌شوند و با هماهنگی واحد گشت به مراکز گرمخانه‌ای منتقل می‌شوند. همزمان ۷ واحد نظارت نیز کار نظارت بر این واحدهای گشت را انجام می‌دهند که خللی در کار ایجاد نشود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید