• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 10 آذر 1399
کد مطلب : 117283
+
-

خبرهای کوتاه/ 56هزار هکتار از اراضی ملی ری سند تک برگ گرفتند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری از صدور اسناد تک برگ کاداستری برای بیش از ۵۶ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی این شهرستان خبر داد. به گزارش اداره کل منابع طبیعی استان تهران، ضیاء نصرتی گفت: با صدور اسناد مالکیت کاداستری در قالب طرح کاداستر که از ضریب امنیتی بالا برخوردار است، علاوه بر پاسخگویی سریع به مراجعان و بر طرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، از وقوع پدیده زمین‌خواری، جعل اسناد و سوءاستفاده‌های احتمالی از این اراضی جلوگیری می‌شود. وی عرصه‌های ملی استان تهران را حدود ۲۱۹ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: تاکنون تثبیت مالکیت و صدور اسناد دفترچه‌ای برای حدود ۸۵ درصد از اراضی ملی این شهرستان انجام شده است اما در راستای قانون جامع کاداستر تمامی اراضی ملی چه اراضی که تاکنون تثبیت مالکیت روی آنها انجام نشده است و چه اراضی که دارای اسناد دفترچه‌ای هستند باید زیر پوشش طرح کاداستر قرار بگیرند و دارای اسناد تک برگ شوند.

 مجوزهای گردشگری تا پایان سال تمدید شدند
معاون  گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تمدید اعتبار مجوزهای گردشگری تا پایان سال ۱۳۹۹ خبر داد. ولی تیموری، معاون گردشگری با ارسال نامه‌ای به مدیران کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اعلام کرد: این تصمیم به‌دنبال تشدید بیماری کووید-۱۹ و با هدف کاهش مراجعه فعالان گردشگری گرفته شده است. معاونت گردشگری پیش‌تر نیز از تمدید اعتبار کارت راهنمایان گردشگری تا پایان سال خبر داده بود.

 حریم درجه یک تخت‌جمشید سند تک برگ می‌گیرد
مدیر پایگاه میراث‌جهانی تخت‌جمشید گفت: مستندنگاری و پایش اطلاعات مربوط به حریم درجه یک این میراث جهانی برای تهیه نقشه تفصیلی و توصیفی و کاداستر منطقه اجرایی شده است. به گزارش ایسنا، حمید فدایی گفت: برای مدیریت و حفاظت کارآمد از میراث جهانی تخت‌جمشید، نیازمند بانک اطلاعاتی دقیق هستیم و برای دستیابی به این نیاز و ایجاد بستر مناسب در راستای مدیریت و حفاظت بهتر و مطلوب‌تر میراث جهانی تخت‌جمشید، باید نقشه کاداستر منطقه تهیه شود. وی گفت: در یک سال گذشته، تهیه نقشه کاداستر برای محورهای اصلی میدان ملل به تخت جمشید و مسیر ارتباطی تخت جمشید به نقش رستم، به‌دلیل اهمیت ویژه گردشگری در دستور کار و اولویت قرار گرفت. فدایی با بیان اینکه اراضی تملک شده توسط پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید نیز جزو اولویت طرح تهیه کاداستر بود، گفت: این اراضی طی دهه‌های گذشته به‌تدریج تملک شده بود و اکنون اسناد تک برگ بخشی از این اراضی نیز صادر شده است و با جانمایی دقیق آنها روی نقشه کاداستر، زمینه مدیریت مطلوب‌تر فضای پیرامونی تخت‌جمشید و ارائه خدمات بهتر و مناسب‌تر به گردشگران فراهم خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید