• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 9 آذر 1399
کد مطلب : 117180
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/31rX9
+
-

خبرهای کوتاه/ تملک یا ساماندهی راه‌حل‌های مشکلات خلازیل

علی توکلی، شهردار منطقه‌19

حدود ۱۰‌سالی بود که لکه بازار خلازیل در منطقه به‌وجود آمده بود و مردم زیادی گلایه داشتند مبنی بر اینکه پنجشنبه‌ها تردد در آن محدوده دشوار می‌شود و اجناس بی‌هویت در شرایط رعایت‌نکردن مسائل بهداشتی در آنجا به فروش می‌رسد. بر همین اساس با هماهنگی نیروی انتظامی و پلیس راهور، چند هفته‌ای است که مانع برگزاری این بازار می‌شویم. وضعیت درباره بازار خلازیل و فروشنده‌های آن کمی دشوارتر از بازار احسانی است، چرا‌که همه کسبه خلازیل جنوبی از اوقاف مروی اجاره‌نامه دارند و سال‌هاست که اجاره پرداخت می‌کنند و این اجاره‌نامه‌ها خرید و فروش شده و ایجاد حق کرده است. نخستین راه‌حل تملک املاک است. راه دوم درصورت تملک‌نکردن، بحث ساماندهی است. (پایگاه خبری شهر)

  بوستان زندگی می‌تواند برای کسبه جمعه‌بازار مناسب باشد
علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه۱۲


بوستان زندگی می‌تواند با توجه به فضای وسیع و وجود نداشتن فعالیت‌های محلی در آن، محل مناسبی برای انتقال کسبه جمعه‌بازار پارکینگ پروانه باشد. باید این نکته را درنظر داشت که متولی ساماندهی این قبیل فضاها، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران است. زمانی که پارک شهر به‌عنوان مکان فعالیت از سوی شهرداری منطقه‌۱۲ پیشنهاد شد، برخی ‌کسبه کمپین راه انداختند و اعتراض کردند درحالی‌که اگر همصدا شده بودند و به پارک شهر منتقل می‌شدند، الان چند‌ماهی از فعالیت آنها گذشته بود اما هم‌اکنون این فرصت از دست رفته چرا‌که در شرایط سرمای زمستان و تشدید کرونا قرار داریم.
 اگر شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران برای انتقال و جانمایی کسبه جمعه بازار پارکینگ پروانه به عباس‌آباد به نتیجه نرسید، شهرداری منطقه‌ برای مذاکره و تشکیل جلسه برای تعیین تکلیف جانمایی این کسبه آمادگی دارد. (پایگاه خبری شهر)

  مسابقه مقابله با کرونا در شهر آماده
حیدر کلهری، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران

هر هفته ۳‌مسابقه در صفحه اینستاگرام شهر آماده به آدرس shahr.amadeh@  با هدف ارائه آموزش‌های صحیح درخصوص ویروس کرونا برگزار می‌شود. به برندگان این مسابقات یک کیف خودرویی کمک‌های اولیه هدیه داده می‌شود. به شخص برنده در این مسابقه نیز یک کیف حرفه‌ای کمک‌های اولیه ارائه می‌شود. سازمان مدیریت بحران شهر تهران به‌عنوان یک سازمان ستادی، خود را موظف می‌داند ضمن ارائه آموزش‌های تخصصی و صحیح به شهروندان تهرانی برای مواجهه با انواع بحران‌ها، افراد علاقه‌مند به فعالیت در گروه داوطلب واکنش اضطراری محلات موسوم به دوام را با پایش‌های مستمر، پویا‌تر کند.  تاکنون ۶ مسابقه توسط معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان مدیریت بحران شهر تهران برگزار شده و تا پایان سال‌جاری ادامه دارد.
(همشهری)

این خبر را به اشتراک بگذارید