• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 21 فروردین 1397
کد مطلب : 11697
+
-

فوق العاده

جواد نصرتی|روزنامه‌نگار:




آتشی که سلبریتی‌ها به پا می‌کنند

در روزهایی که افزایش نگران‌کننده قیمت دلار، جامعه را ملتهب کرده، بیش از پیش برخی توصیه‌های مسئولان را می‌شنویم که بر آرام‌کردن فضا و مقابله با جو روانی ایجاد شده تأکید می‌کنند. در چنین شرایطی است که عملکرد سلبریتی‌ها و اشخاص معروف جامعه که عموما پیروان زیادی در فضای مجازی دارند، پررنگ و مهم می‌شود. براساس قاعده مسئولیت اجتماعی، این افراد باید در راستای نفع کلی جامعه قدم بردارند اما رفتارها و واکنش‌های تعداد زیادی از آنان، عملا هیزم گذاشتن بر آتشی است که فضای روانی افزایش قیمت دلار ایجاد کرده و باعث رنجش جامعه ایرانی شده است. در فضای مجازی، به‌راحتی می‌توان پست‌های اینستاگرامی و تلگرامی تعداد زیادی از هنرمندان و حتی ورزشکاران را دید که شرایط ایجاد‌شده را نقد می‌کنند و دلیل بیشتری به مردم برای ناامیدی از شرایط می‌دهند. پیامدهای این موضعگیری‌ها که می‌توان آنها را نسنجیده و تحت‌تأثیر فضا دانست، افزایش تنش در جامعه‌ای است که در روزهای اخیر، به‌خاطر فشار وارد آمده به آن، طراوت و شادابی خود را از دست داده است. پیگیری و تأکید بر حقوق مردم جامعه، ‌یکی از کارهای درستی است که سلبریتی‌ها انجام می‌دهند اما در این کار باید فضای عمومی جامعه را مدنظر داشته باشند و در سمتی گام بردارند که نفع کلی جامعه در آن قرار دارد. در شرایط فعلی، دامن زدن به ناامیدی، هیچ سودی برای هیچ‌کس ندارد.

پیشگویی عجیب بوستون گلوب زود محقق شد



2 سال پیش، روزنامه بوستون گلوب، یک صفحه یک پیشگویانه منتشر کرد و از بلایایی که احتمالا ترامپ بر سر آمریکا خواهد آورد نوشت. حالا، به طرز ترسناکی، بیشتر آن پیشگویی‌ها محقق شده است. در آن صفحه یک خبرهای عمده اینها بودند: «دیپورت مهاجران به‌زودی شروع می‌شود»، «بازارها با جدی شدن جنگ تجاری، سقوط کردند»، «سربازان آمریکایی از دستور کشتن خانواده اعضای داعش سرپیچی کردند». و حالا ترامپ نه‌تنها قانون دیپورت مهاجران را به اجرا گذاشته، که با سیاست‌های تعرفه‌اش باعث سقوط بازارها هم شده است. سومین پیشگویی هم به این صورت محقق شده که براساس گزارش هیل، ترامپ از سی‌آی‌ای به این خاطر که چرا خانواده یک تروریست تحت نظر را نکشته توضیح خواسته است. آمریکا، زودتر از پیشگویی بوستون گلوب به جهنم ترامپ تبدیل شده است.

10 درصد افزایش بارش برف در قطب جنوب

دانشمندان کشف کرده‌اند بارش برف در یک دهه اخیر، نسبت به‌مدت مشابه در 2قرن پیش، افزایش خیره‌کننده‌ای داشته. این میزان افزایش، ‌حدود 272میلیارد تن برف بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید