• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 5 آذر 1399
کد مطلب : 116883
+
-

دستگیری مردی که دختر خردسالی را وادار به مصرف مشروبات الکلی کرده بود

دختر 3ساله، بازیچه شوخی بیجا

«فقط برای شوخی و خنده تصمیم گرفتم فیلم دختربچه را منتشر کنم» این اعترافات مردی است که دختری 3ساله را مجبور کرد مشروبات الکلی مصرف کند و از او فیلمبرداری و در فضای مجازی منتشر کرد.
به‌گزارش همشهری، از چندی قبل فیلم کوتاهی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن دختر خردسالی در حال مصرف مشروبات الکلی بود و شواهد نشان می‌داد فردی که در حال فیلمبرداری از اوست او را وادار به این کار کرده است. این فیلم به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و بازخوردهای منفی زیادی داشت و کاربران این شبکه‌ها را متاثر کرد. همه در پی این بودند که بدانند چه‌کسی دختر معصوم را به چنین کاری وادار کرده است. همزمان با انتشار این فیلم افسران سایبری پلیس فتا تهران، تحقیقات خود برای شناسایی عامل فیلمبرداری و انتشار این کلیپ را آغاز کردند. انتشار این فیلم افکار عمومی را جریحه‌دار کرده بود و مأموران به‌دنبال این بودند که هرطور شده متهم را شناسایی و دستگیر کنند. هرچند ابتدا تصور می‌شد متهم یکی از نزدیکان دختر خردسال باشد اما در ادامه مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که حاکی از آن بود که متهم هیچ نسبتی با دختربچه ندارد و با سوءاستفاده از غفلت پدر و مادرش دست به چنین کار ضداخلاقی زده است. در این شرایط بود که متهم بازداشت و بازجویی‌ها از او آغاز شد. او در اعترافاتش درباره انگیزه‌اش از وادار کردن دختر 3ساله به مصرف مشروبات الکلی و دخانیات گفت: من فقط برای شوخی و خنده تصمیم گرفتم به دختربچه مشروب بدهم و همان لحظه از او فیلم گرفتم و برای چند نفر فرستادم؛ اما فکرش را هم نمی‌کردم که این فیلم در فضای مجازی منتشر شود و افراد زیادی آن را ببینند. سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت در این‌باره گفت: در بررسی‌های فنی متهم شناسایی و مشخص شد که هیچ نسبتی با والدین دختر خردسال ندارد و از اختلاف بین پدر و مادر او سوءاستفاده کرده و دختر ۳ساله را وادار به مصرف مشروبات الکلی و استعمال دخانیات کرده و از این صحنه فیلمبرداری و منتشر کرده است. وی ادامه داد: متهم پس از اعتراف به جرمی که مرتکب شده بود با قرار قانونی به زندان تحویل داده شد. همچنین باتوجه به ناتوانی والدین این کودک در نگهداری فرزندشان، او با دستور مقام قضایی تا اطلاع ثانوی در بهزیستی نگهداری می‌شود.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ همچنین هشدار داد که هرگونه کودک‌آزاری و بازیچه قرار دادن کودکان برای تفریح و خنده پیگرد قانونی دارد و کاربران فضای مجازی از چنین کارهایی خودداری کنند و بدانند که یکی از اولویت‌های پلیس برخورد با اینگونه ناهنجاری‌هاست.

این خبر را به اشتراک بگذارید