• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 5 آذر 1399
کد مطلب : 116867
+
-

رویدادهای فرهنگی و هنری/ مزایده آلبوم امضاشده «جان لنون» برای قاتلش


آلبوم موسیقی‌ای از «جان لنون» خواننده و ترانه‌سرای مشهور انگلیسی و همسرش «یوکو اونو» که ساعاتی پیش از مرگش برای قاتلش امضا شده بود، در یک حراجی با قیمت پایه ۴۰۰هزار دلار به مزایده گذاشته می‌شود. جان لنون، هشتم دسامبر سال۱۹۸۰ در مقابل خانه‌اش در «منهتن» به ضرب گلوله توسط «مارک چپمن» کشته شد. به گزارش فیگارو، مارک چپمن اکنون دوران محکومیت خود را در زندان سپری می‌کند.

تحریم جایزه کتاب امارات از سوی نویسندگان عرب

ده‌ها نفر از نویسندگان جهان عرب و انجمن‌های نویسندگی در کشورهای عربی با انتشار بیانیه‌ای خواستار تحریم جایزه کتاب کشور امارات شدند. نویسندگان عرب انعقاد قرارداد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و گفتند همچنان به آرمان‌های مردم فلسطین پایبند هستند. به گزارش همشهری، گروهی از نویسندگان عرب متشکل از 17نفر از برندگان سابق جایزه کتاب امارات (IPAF) در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مقامات و متولیان، شرکت در این جایزه را خیانت به مردم فلسطین قلمداد کردند.

برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران

دهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران اسفندماه۱۳۹۹ از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار خواهد شد. به گزارش همشهری، در این دوره برای نخستین‌بار بخشی به پژوهش اختصاص‌یافته تا پژوهشگران فعال در حوزه مجسمه‌سازی و هنر شهری دعوت به همکاری شوند. علاقه‌مندان می‌توانند با ارائه سوابق پژوهشی، در قالب تیم‌های پژوهشی سمپوزیوم در کارگروه‌های تولید محتوا شرکت کنند. مهلت ثبت‌نام در بخش پژوهش تا ۱۰آذرماه است. متقاضیان می‌توانند سوابق خود را به نشانی
 10th.tehransymp@gmail. com ارسال کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید