• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 5 آذر 1399
کد مطلب : 116833
+
-

رضایی: اگراشتباهات نبود، الان صدرنشین بودیم

سرمربی ذوب‌آهن از اشتباهات داوری کلافه شده است. او اعتقاد دارد در ایران حاشیه برفوتبال غلبه کرده و اصلا فوتبالی دیده نمی‌شود

رضایی: اگراشتباهات نبود، الان صدرنشین بودیم

امیرحسین اعظمی

ذوب‌آهنی‌ها از هفته پایانی فصل پیش تا به امروز بدجور اسیر اشتباهات داوری شده‌اند، اشتباهاتی که چیزی نمانده بود باعث سقوط این تیم به دسته اول شود. رحمان رضایی که از این اشتباهات حسابی کلافه شده، اعتقاد دارد VAR هر چه زودتر باید به فوتبال ایران وارد شود و حتی اگر این اتفاق رخ نداد، بازبینی صحنه‌ها باید از روی پخش زنده انجام شود! او در گفت‌وگو با همشهری صحبت‌های جالبی در این خصوص انجام داده است.

  از تهدید به کناره‌گیری ذوب‌آهن از لیگ و اشتباهات داوری علیه ذوب شروع کنیم.
شما بگویید ما باید چکار کنیم. چقدر باید حق ذوب‌آهن خورده شود؟ هدف ما این است که یک فوتبال سالم و بدون حاشیه انجام دهیم. ما هم زحمت می‌کشیم تا از لحاظ فنی به حقمان برسیم ولی وقتی با اشتباهات داوری امتیاز از دست می‌دهیم همه‌‌چیز نگران‌کننده می‌شود. یک تیم می‌تواند با یک تفاضل گل قهرمان شود یا اینکه سقوط کند، حالا امتیاز که جای خودش را دارد. دیگر نمی‌دانم چه باید بگویم و فقط امیدوارم همه‌چیز درست شود. ذوب‌آهن جزو تیم‌های بزرگ و ریشه‌دار فوتبال ایران است و نباید به سادگی حق این تیم خورده شود.
  با اتفاقات چند هفته اخیر بدجور جای خالی VAR در فوتبال ایران احساس شده است. نظر شما در این خصوص چیست؟
این تکنولوژی باید وارد فوتبال ما شود و اگر این اتفاق رخ ندهد، همین اشتباهات ادامه خواهد داشت. حتی من معتقدم اگر در شرایط فعلی امکان راه‌اندازی VAR در فوتبال ما وجود ندارد، بهتر است دو تلویزیون در ورزشگاه بگذارند و اگر داور تصمیم مشکوکی گرفت، بازبینی کنند. خوشبختانه الان تمام بازی‌ها پخش می‌شود و می‌توان از آنها برای بازبینی هم استفاده کرد.
 ‌ لیگ امسال را از لحاظ فنی چطور ارزیابی می‌کنید؟
فعلاً که چیزی نمی‌بینیم و نتایج طور دیگری رقم می‌خورد. چه فایده دارد یک تیم زحمت بکشد ولی به‌دلیل اتفاق غیرفوتبالی از حقش محروم شود؟ امیدوارم اشتباهات کمتر شود و البته حاشیه‌ها و تنش‌ها هم از این فوتبال دور شود. متأسفانه ما در ایران فوتبال نمی‌بینیم و حاشیه بر فوتبال غلبه کرده است. امیدوارم یک فضای خوبی ایجاد شود تا تیم‌ها فقط به فوتبال بازی کردن فکر کنند. ما نباید اینقدر به حاشیه‌ها بپردازیم و تنش درست کنیم.
  خیلی‌ها اعتقاد دارند ذوب‌آهن با انتخاب رحمان رضایی به‌عنوان سرمربی ریسک بزرگی انجام داده است. در این خصوص چه نظری دارید؟
آنها که چنین تحلیلی داشته‌اند از من شناخت کافی ندارند. من چند سال است که مربیگری و سرمربیگری می‌کنم. در ضمن یک مربی باید کارش را از یک ‌جا شروع کند. الان برخی مربیان حتی سابقه زیادی هم ندارند ولی در لیگ برتر هستند.
  از تیمی که بستید راضی هستید؟
خدا را شکر تیم خوبی داریم ولی چون تغییرات زیاد بوده، باید کار کنیم. من از عملکرد بچه‌ها در بازی‌های دوستانه و همچنین دو بازی ابتدایی در لیگ راضی هستم. ما تلاش می‌کنیم تا شرایط خوبی پیدا کنیم.
 ‌ به‌نظر شما کدام تیم دراین فصل شانس اول قهرمانی است؟
از حالا زود است در این زمینه حرف بزنیم. در ضمن برخی اتفاقات هم می‌تواند پیش‌بینی‌ها را به هم بزند. به‌عنوان مثال اگر تیم ما از اشتباهات داوری ضرر نمی‌کرد الان شش امتیاز داشتیم و همراه با گل‌گهر در صدر جدول بودیم.
  فکر می‌کنید در بازی با پیکان نخستین برد در این فصل را به‌دست بیاورید؟
بازی سختی در پیش داریم و پیکان تیم قابل احترامی است. امیدوارم نتیجه دلخواه‌مان را بگیریم.
  در مورد تیم ملی صحبت کنید. آیا با اسکوچیچ به جام جهانی صعود خواهیم کرد؟
ما 2 باخت بد برابر بحرین و عراق داشتیم و عدم‌آگاهی ویلموتس به فوتبال آسیا و تیم‌های عربی نقش مهمی در این شکست‌ها داشت. ما بازیکنان خوبی داریم که شناخت کامل از ظرفیت‌های آنها قطعا به اسکوچیچ کمک خواهد کرد. اسکوچیچ هم چند سال در فوتبال ایران حضور داشته و نسبت به فوتبال آسیا شناخت دارد. صعود به جام جهانی سخت ولی غیرممکن نیست. اگر صعود نکنیم این یک ناکامی بزرگ است ولی امیدوارم در بازی‌های باقیمانده خصوصا بازی با عراق و بحرین نتایج خوبی بگیریم و در نهایت صعود کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید