• یکشنبه 6 خرداد 1403
  • الأحَد 18 ذی القعده 1445
  • 2024 May 26
چهار شنبه 5 آذر 1399
کد مطلب : 116830
+
-

نکته بازی/ شناختی؟ حالا برنده شو

یکی از تکراری‌ترین جملات فوتبال ایران که تا به حال به دفعات از زبان سرمربیان پرسپولیس، استقلال یا سایر تیم‌های بزرگ شنیده‌ایم این بوده: «این باخت لازم بود تا دوست و دشمن خودم را بشناسم.» یعنی یک طوری که انگار بابت این شکست رسواکننده خوشحال هستند. بعضی‌ها این مضمون را در قالب جملات مختلف در فضای مجازی منتشر می‌کنند، بعضی‌ها هم مثل محمود فکری آن را در مصاحبه به زبان می‌آورند. در هر صورت سرمربی آبی‌ها که بعد از شکست برابر فولاد روزهای سختی را تحمل می‌کند، به این شکل از شناسایی دوست و دشمنش ابراز خوشحالی کرد. ما هم خوشحالیم؛ فقط بعد از این لطفا برنده باش و اگر هم نبودی، با بازیکن خودت درگیر نشو و به مربی حریف بد و بیراه نگو. مرسی!

اتلاف وقت و ماجرای بنگستون
شهرخودرو در دومین بازی فصل جدید با یک گل برابر پیکان شکست خورد تا خیلی زود دنیا تیره و تار شود. 2 تیم بعد از پایان مسابقه 60 تا بیانیه علیه هم داده‌اند. مهدی رحمتی هم در یک جمله باشکوه و تاریخی گفته: «من یاد گرفته‌ام بازی جوانمردانه را رعایت نکنم و از بقیه هم خواهش می‌کنم این کار را جلوی ما انجام ندهند.» سرمربی شهرخودرو البته نسبت به اتلاف وقت از سوی پیکانی‌ها هم شاکی بود. بنابراین جا دارد اتلاف وقت خود ایشان درون دروازه استقلال در داربی رفت لیگ پانزدهم را خدمت‌شان یادآوری کنیم؛ پیچ و تاب خوردنی که باعث شد داور کلی وقت تلف‌شده بگیرد و بنگستون در آخرین ثانیه بازی گل بزند. چطور شما حق داشتی وقت بکشی، بقیه حق ندارند؟

شما خودت را خسته نکن!
شایعه شده برخی تصمیمات محمود فکری در بازی با فولاد تحت‌تأثیر پرویز مظلومی اتخاذ شده است. مظلومی هم‌اکنون سرپرست تیم است و می‌گویند به فکری خط فنی می‌دهد. طبیعتاً صحت و سقم این موضوع برای ما مشخص نیست و خود سرمربی استقلال هم چیزی در این مورد نگفته است. با این حال از اساتید ارجمند مظلومی و صمد مرفاوی خواهش می‌کنیم زیاد خودشان را اذیت نکنند و درگیر مسایل فنی نشوند. این عزیزان هر چقدر قبلاً زحمت کشیده‌اند کافی است و الان باید از زندگی لذت ببرند. استاد مظلومی اوایل دهه 90 با تیمی که هیچ‌چیز کم از تیم ملی نداشت و باید قهرمان آسیا می‌شد، حتی لیگ برتر را هم به‌دست نیاورد؛ الان قرار است چه گلی به سر فکری بزند؟



 

این خبر را به اشتراک بگذارید