• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 4 آذر 1399
کد مطلب : 116760
+
-

پاسخ بانک رفاه به گزارش همشهری

درپی درج گزارشی با عنوان «مترو و اتوبوسرانی چشم‌انتظار کمک فوری» در روز یکشنبه 12آبان در همشهری، بانک رفاه پاسخی برای همشهری ارسال کرده است. در این جوابیه آمده است: 
با توجه به اتمام مهلت انتشار اوراق مشارکت شهرداری‌ها جهت توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی با درنظر گرفتن تمدید مربوطه به‌استناد بند«د» تبصره5 قانون بودجه کشور، شهرداری‌های کشور با تأیید وزارت کشور مجاز به انتشار اوراق مشارکت با تضمین خود و بازپرداخت اصل و سود آن توسط خود بوده که به‌رغم اخذ مجوز از سازمان برنامه و بودجه در تاریخ 29/11/۹۸ در واپسین روز مهلت باقی‌مانده در تاریخ 31/4/99 و درپی عدم‌توفیق شهرداری تهران جهت اخذ مصوبه بانک‌ها جهت قبول رکن عامل و ضامن، درخواست شهرداری تهران به‌منظور انتشار اوراق مشارکت در توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و اصلاح زیرساخت‌های شهری با هدف هم‌افزایی در عمران و آبادانی کلانشهر تهران ضمن توجه به مشکلات و موانع پیش‌ روی کشور به بانک رفاه کارگران ارسال و با همکاری این بانک مبادرت به انتشار اوراق مشارکت به‌میزان 15هزارمیلیارد ریال کرده است و مدیران عالی شهرداری تهران طی صورتجلسه و قرارداد متعهد به سپردن وثایق مورد نیاز در کمترین زمان ممکن شدند.
 با گذشت حدود 4‌ماه از زمان توافق صورت‌گرفته، ترهین بخشی از وثایق تکمیل شده و مابقی بنا بر دلایل متعدد ازجمله اینکه املاک پیشنهادی بابت توثیق فاقد پایان کار، فاقد گواهی عدم‌خلاف، دارای معارض، مشاعی، دارای اسناد مالکیت مغایر از لحاظ جانمایی و ابعاد و... بوده، تکمیل نشده است که مراتب با همکاری مدیران محترم شهرداری تهران در حال حل‌وفصل هستند.
علی‌ایحال بانک رفاه کارگران با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ترتیبی اتخاذ نموده است که معادل وثایق ترهین‌شده توسط شهرداری تهران با لحاظ ضرایب قانونی و به‌نسبت اصل و فرع مبلغ اوراق، نسبت به واریز وجوه حاصل از فروش اوراق مشارکت به حساب بانک مرکزی و برگشت به حساب‌های شهرداری جهت هزینه‌کرد در محل موضوع مشارکت اقدام نماید که مراحل اخذ مجوز این فرایند انجام و در تاریخ 2/9/99 (روز جاری) این مجوز صادر و نخستین مرحله واریز وجه انجام خواهد شد.
 لازم به ذکر است پس از آن در هر مرحله که وثایق شهرداری تهران نزد بانک تکمیل شود، واریز وجوه مربوط به آن مرحله انجام خواهد شد.
همانطور که ذکر شد مشکل اصلی، عدم تامین وثیقه توسط شهرداری تهران است. لازم به یادآوری است که بانک رفاه کارگران در برابر عملکرد خود باید به ذی‌نفعانش (سهامداران و مشتریان) و نهادهای نظارتی پاسخگو باشد و نمی‌تواند بدون دریافت وثایق قانونی، اقدام به پرداخت تسهیلات کند.
لازم به ذکر است، در فضای کنونی که کشور ما در معرض آسیب‌های مختلفی اعم از تحریم‌های ظالمانه، ویروس کرونا، مشکلات اقتصادی و... قرار دارد، وظیفه رسانه‌ها ایجاد فضایی آرام و به‌دور از هیاهو و جنجال برای شهروندان است. تشویش اذهان عمومی به نفع هیچ‌کس نیست. ازاین‌رو در موارد و مسائل آتی و به‌منظور پیشبرد امور و کمک به چرخه اقتصاد کشور قبل از انتشار خبر، روابط عمومی بانک رفاه کارگران آماده ارائه مدارک و مستندات لازم جهت تهیه اخبار تأثیرگذار خواهد‌بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید