• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 3 آذر 1399
کد مطلب : 116616
+
-

واژگونی اتوبوس کارکنان پالایشگاه اصفهان حادثه هولناکی را رقم زد

صبحگاه خونین در اصفهان

داخلی
صبحگاه خونین در اصفهان

بارش باران و لغزندگی جاده در اصفهان باعث واژگونی اتوبوس کارکنان پالایشگاه نفت شد و جان 4نفر از آنها را گرفت و 17نفر دیگر را روانه بیمارستان کرد.
به‌گزارش همشهری، صبح دیروز تعدادی از کارکنان پالایشگاه نفت اصفهان مثل هر روز از یزدانشهر سوار بر سرویس‌شان شدند تا به محل کار بروند. آنها هر روز این مسیر را با اتوبوس‌های مخصوص پالایشگاه طی می‌کردند و عصر با همین سرویس‌ها به خانه بر می‌گشتند. دیروز هوا کمی سردتر از قبل بود. از شب قبل باران باریده و هنوز جاده خیس بود. راننده اتوبوس اسکانیا یکی از راننده‌های قدیمی و با تجربه بود. او می‌دانست جاده لغزنده است و به همین دلیل با احتیاط زیادی رانندگی می‌کرد. دقایقی بعد از حرکت بود که اتوبوس به کمربندی جدید خمینی شهر- نجف آباد رسید. بعضی از کارگران خواب بودند و بعضی دیگر در خواب و بیداری. درست در یک سراشیبی بود که ناگهان به‌دلیل لغزندگی جاده، کنترل اتوبوس از دست راننده خارج شد. اتوبوس بعد از انحراف وارد شانه خاکی و واژگون شد. کارگران که با واژگونی اتوبوس خواب‌شان آشفته شده بود به درستی نمی‌دانستند چه اتفاقی افتاده است. هرکس در میان تکان‌های شدید اتوبوس سعی می‌کرد از خودش مراقبت کند تا اینکه سرانجام اتوبوس کمی آن طرف‌تر از شانه خاکی آرام گرفت. صدای ناله کارگران بلند شده بود و با فریاد درخواست کمک می‌کردند. چند نفر به سختی توانستند خود را نجات داده و به زحمت بیرون بکشند اما چندین نفر در میان صندلی‌ها گیر افتاده بودند. چند نفر دیگر هم بی‌صدا بودند و معلوم نبود چه سرنوشتی پیدا کرده‌اند. در این شرایط بود که گروه‌های امداد و نجات راهی محل حادثه شدند.
منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در این‌باره گفت: حادثه ساعت6:30 صبح اتفاق افتاد و بلافاصله تیم‌های امدادی پلیس‌راه، راهداری، اورژانس، هلال احمر و آتش‌نشانی و ۱۲دستگاه آمبولانس در محل حادثه حاضر شدند و ضمن انتقال مجروحان، مسیر جاده را بازگشایی کردند. وی ادامه داد: متأسفانه در این حادثه ۴نفر از کارکنان پالایشگاه اصفهان فوت و ۱۷نفر مصدوم شدند.
در همین حال محمد صادق حاجیان، مدیر روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان نیز گفت: لغزندگی جاده و انحراف از شانه خاکی و افتادن در چند متر پایین‌تر از سطح جاده باعث واژگونی این اتوبوس و فوت و مصدومیت سرنشینان آن شد. اتوبوس از لحاظ ایمنی مشکلی نداشت و معاینه فنی داشت. ضمن اینکه راننده اتوبوس هم از رانندگان خوب سرویس‌ها بود ولی متأسفانه بارندگی و شیب مسیر باعث وقوع این حادثه شده است. او در ادامه با اشاره به اینکه این شرکت حدود ۱۰۰سرویس برای رفت و برگشت کارکنان دارد، گفت: تعداد سرویس‌ها در شیفت‌های روز بیشتر است ولی در عصر و شب تعداد سرویس‌ها خیلی کمتر است. این اتوبوس ۲۱سرنشین داشت که بین 32 تا 59سال داشتند. ۱۳نفر از مصدومان به بیمارستان ۹دی خمینی شهر و ۴مصدوم نیز به بیمارستان گلدیس شاهین شهر منتقل شده‌اند و تحت مداوا قرار دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید