• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 3 آذر 1399
کد مطلب : 116589
+
-

خبرهای کوتاه/ اجرای طرح جایگزین جنگل از ابتدای 1400

رئیس سازمان جنگل‌ها در جلسه ستاد مدیریت پایدار منابع‌ طبیعی منطقه هیرکانی گفت: در حفاظت، ساماندهی و نظارت جنگل‌ها اشکالاتی وجود دارد که باید برطرف شود. به گزارش سازمان جنگل‌ها، مسعود منصور اعلام کرد: مسیرهای فرعی و بیراهه‌های منتهی به جنگل که سبب می‌شود قاچاق چوب به ‌آسانی در آن‌ها انجام شود باید سریعتر شناسایی و مسدود شوند. او با اعلام آغاز طرح جایگزین جنگل از ابتدای سال 1400 افزود: در مدل مدیریتی این طرح، هر اقدامی با حضور کارشناسان و ناظرین فنی درعرصه انجام می‌شود که هم بحث نظارت را به دنبال دارد خواهد داشت و هم کمک چشمگیری به  حفاظت از جنگل خواهد کرد. او گفت: از ابتدای سال آینده اقدامات طرح جایگزین جنگل در شمال کشور بدون بهره‌برداری چوب اجرایی می‌شود.

  ایران همچنان کم‌بارش است
رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با اعلام اینکه بارش‌ها در ایران طی آبان‌ماه کمتر از حد نرمال بود به ایسنا گفت: کم‌بارشی همچنان در کشور ادامه دارد. احد وظیفه با اشاره به بارش 23.8 میلیمتری از ابتدای مهرماه افزود: این میزان نسبت به میانگین بلندمدت کشور حدود ۶ میلیمتر یا به‌عبارتی ۱۹ درصد کمتر بوده است. رئیس مرکز ملی خشکسالی تاکید کرد: بارش‌ها در ۲۵ استان کشور طی دو ماه اخیر کمتر از حد نرمال گزارش شد و در استان گیلان ‌۳۰ درصد و در استان گلستان ۳۳ درصد کمتر از میانگین بلندمدت بود. استان کرمانشاه نیز با کم‌بارشی ۵۰ درصدی طی دو ماه اخیر مواجه بود. وظیفه افزود: در استان‌های پربارش مانند چهارمحال و بختیاری و لرستان نیز بارش به ‌ترتیب ۵۷ و ۵۴ درصد کمتر از حد نرمال گزارش شد. آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان و ایلام نیز طی مهر و آبان کم بارش بودند. وظیفه اعلام کرد: کشور با کم‌بارشی شدید طی ماه‌های آینده مواجه خواهد بود.

  تشدید حفاظت در مناطق حفاظت شده تهران
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: همزمان با فصل سرما برنامه‌ها و اقدامات حفاظتی برای صیانت از حیات وحش در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان تهران افزایش خواهد یافت. به گزارش محیط زیست استان تهران، سعید محمودی در بازدید سرزده خود از منطقه حفاظت شده ورجین در لواسان در جمع محیط‌‌بان‌ها به درگیری‌های اخیر محیط‌بانان این منطقه با شکارچیان غیرمجاز اشاره کرد و گفت: گشت، پایش و کنترل مناطق در فصل سرما به علت احتمال افزایش حضور شکارچیان و سوءاستفاده متخلفان بیشتر می‌شود و در نتیجه احتمال رویارویی محیط‌بانان با شکارچیان نیز به مراتب بیشتر خواهد بود. وی با هشدار به متخلفان شکار و صید و متجاوزان به عرصه‌های طبیعی و مناطق حفاظت شده استان تهران گفت: محیط‌بان‌ها و یگان حفاظت محیط‌زیست استان تهران با هرگونه تخلف شکار و شروع به شکار و تعرض به عرصه‌های تحت مدیریت برخورد جدی و قانونی خواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید