• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 29 آبان 1399
کد مطلب : 116256
+
-

رویدادهای فرهنگی و هنری/نشست مجازی «متد نقد کتاب در حوزه‌ علوم انسانی»


نشست آموزشی رایگان «متد نقد کتاب در حوزه علوم انسانی» در فضای مجازی برگزار می‌شود. به‌گزارش همشهری، این نشست ازسوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود. مدرس نشست کریم اسکندری و زمان برگزاری آن امروز۲۹آبان ساعت۱۶ است. علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند از طریق لینکhttps://webinar.ihcs.ac.ir/b/92k-2t3-xu4 اقدام کرده و به‌صورت رایگان در این نشست شرکت کنند.

نشست روش‌های انتخاب کتاب مناسب

نشست تخصصی «روش‌های انتخاب کتاب مناسب» همزمان با هفته کتاب، در کانون پرورش فکری  برگزار می‌شود.
به گزارش همشهری، در این نشست محمود برآبادی، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان و رویا میرغیاثی نویسنده، روزنامه‌نگار و پژوهشگر به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند. این نشست امروز پنج‌شنبه ۲۹آبان ساعت ۱۴ تا ۱۶ به صورت برخط برگزار خواهد شد. نشست‌های تخصصی کانون پرورش فکری در هفته کتاب و کتابخوانی در نشانی اینترنتی kpf.ir/neshast برای همه علاقه‌مندان به‌صورت میهمان قابل مشاهده است.

رکورد گرانی در بازار کتاب‌های آکادمیک آمریکا

گرانی کتاب‌های درسی در آمریکا همچنان ادامه دارد و آمارها نیز همچنان از کاهش رغبت دانشجویان و دانش‌آموزان برای خرید کتاب‌های درسی چاپ شده خبر می‌دهند. به گزارش گودایریدر، آمارهای ارائه‌شده توسط مؤسسه تحقیقاتی آکادمیک لایف‌استایل نشان می‌دهد که دانشجویان آمریکایی نسبت به سال‌های گذشته پول کمتری بابت خرید کتاب‌های چاپی صرف می‌کنند و در عوض ترجیح می‌دهند از نسخه‌های الکترونیک استفاده کنند. مؤسسه تحقیقاتی لایف‌استایل کاهش 39درصدی خرید کتاب چاپی در سال تحصیلی را عوامل مختلف اقتصادی ازجمله افزایش سرسام‌‌‌آور این کتاب‌ها عنوان کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید