• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 29 آبان 1399
کد مطلب : 116226
+
-

انتقام دل‌سوخته‌های برزیلی و بارسایی

کی‌روش و یواخیم لو‌ در یک شب شش‌تایی شدند

انتقام دل‌سوخته‌های برزیلی و بارسایی


به‌نظر می‌رسد دوران باشکوه یواخیم لو در تیم ملی آلمان به‌سر رسیده است. او پس از کرونا شکستی را تجربه نکرده بود تا اینکه شب فاجعه و باخت 6هیچ به اسپانیا که حکم بازی مرگ و زندگی را داشت، فرا رسید و آلمان مرد. این دومین شکست سنگین عمر آلمانی‌ها و سنگین‌ترین شکست در ۸۹سال اخیرشان بود. آنها آخرین‌بار در سال1931 از اتریش 6گل خورده بودند. یک‌بار دیگر هم در همان سال از همان اتریش ۵ هیچ باختند اما سنگین‌ترین شکست تاریخ‌شان برمی‌گردد به سال۱۹۰۹ و بازی دوستانه مقابل انگلیس که ۹ ‌هیچ باختند. حالا رسانه‌های آلمانی از برکناری لو دم می‌زنند و به فدراسیون فشار می‌آورند. پیش از این باخت هم عملکرد مانشافت زیر انتقاد شدید قرار داشت. با این‌حال، آلمانی‌ها مثل بقیه نیستند که مربی تیم ملی را به این راحتی عوض کنند. اولیور بیرهوف‌، مدیر ورزشی تیم ملی گفته که از عملکرد لو‌ راضی است و برنامه‌ای برای برکناری او تا پس از یورو۲۰۲۱ وجود ندارد. آلمانی‌ها حتی با برتی فوگتس هم که سال‌های آخر مربیگری‌اش در تیم ملی را قاچاقی حضور داشت و هیچ تنابنده‌ای روی کره‌زمین از او راضی نبود، مدارا کردند و تا آخر او را نگه داشتند. برخی نشریات از جمله بیلد از فلیکس به‌عنوان جانشین یواخیم لو‌ یاد کرده‌اند. فلیکس که در جام جهانی۲۰۱۴ و در برد تاریخی ۱-۷ مقابل برزیل میزبان دستیار همین مربی بود، از اواسط فصل پیش هدایت بایرن‌مونیخ را به‌عهده گرفت و طوری عمل کرد که این تیم را به بهترین تیم حال حاضر جهان و فاتح لیگ قهرمانان اروپا تبدیل کرد. بعید به‌نظر می‌رسد چنین اتفاقی بیفتد و فلیکس جای استاد قبلی‌اش را بگیرد. ناگلزمان هم یکی از گزینه‌هاست.
 شاید این آه هواداران داغدیده برزیلی بود که آن خفت را مقابل این مربی و تیمش متحمل شده بودند. برخی هواداران بارسلونا هم که اخیرا به بایرن‌مونیخ فلیکس ۸-۲ باخته‌اند، این دیدار را انتقامی از سوی انریکه می‌‌دانند که قبلا سرمربی بارسا بوده و الان هدایت اسپانیا را در دست دارد. جالب اینکه هر دو باخت مورد اشاره با اختلاف ۶گل بود. در همان پریشب یک اتفاق مشابه هم در آمریکای جنوبی افتاد و کلمبیا با مربیگری کارلوس کی‌روش در زمین اکوادور۱-۶  باخت.چند روز قبل‌تر هم کلمبیا 3 برصفر از اروگوئه شکست خورده بود.آن نتیجه،بدترین شکست خانگی کلمبیا در تاریخ بود. به‌نظر می‌رسد تیغ‌های انتقادات علیه کی‌روش هم تیز شده و بیشتر کارشناسان و مردم کلمبیا خواهان برکناری‌اش هستند. او از هواداران خواسته صبر پیشه کنند و قول داده امتیازات لازم را برای صعود به جام‌جهانی جمع‌آوری کند. 
 در دیدارهای سه‌شنبه‌شب و بامداد چهارشنبه اتفاقات دیگری هم رخ داد؛ ازجمله مصدومیت بازیکنانی از اسپانیا به ‌نام‌های سرخیو راموس و کانالس که مثل بقیه مصدومان هفته‌های اخیر متحمل مصدومیت همسترینگ شدند. رئال‌مادرید یک قربانی دیگر هم در این فیفادی داد؛ واران در برد ۴-۲ فرانسه مقابل سوئد مصدوم شد و مشخص نیست به بازی شنبه با ویارئال برسد.
  فران تورس نخستین بازیکنی است که از سال2001 در یک بازی رسمی مقابل آلمان موفق به ثبت هت‌تریک می‌شود. در آن سال، مایکل اوون در پیروزی 5-1 انگلستان مقابل آلمان (مقدماتی جام‌جهانی2002) در مونیخ هت‌تریک کرد.
  آلمان در کل دیدارهای جام‌جهانی2014 فقط 4گل دریافت کرد اما آنها امشب فقط در یک بازی، 6 گل دریافت کردند.
  نویر برای نخستین‌بار از سال2012 در یک بازی رسمی، بیشتر از 5گل دریافت کرد. در آن بازی، بایرن مونیخ با نتیجه 5-2 مغلوب دورتموند شد. او به رکورد 96بازی برای تیم ملی آلمان رسید؛ در تاریخ تیم ملی آلمان، او رکورددار بازی در میان دروازه‌بانان است.
  ژیرو با 2گلی که به سوئد زد، از پلاتینی کبیر (۴۱گله) جلو زد و با ۴۳گل در فاصله ۸قدمی تیری آنری، بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فرانسه رسید.
 کریستیانو رونالدو (۱۰۱‌) با عبور از ژاوی (۱۰۰‌‌) به سومین بازیکن دنیای فوتبال با بیشترین پیروزی در بازی‌های ملی تبدیل شد؛ راموس (۱۳۰‌‌) و کاسیاس (۱۲۱‌) بالاتر از او قرار دارند.
 دی‌ماریا هم با آرژانتین به رکورد ۱۰۴بازی ملی رسید؛ هم‌رده با سیمئونه و پایین‌تر از ماسکرانو (۱۴۷)، زانتی (۱۴۳)، مسی (۱۴۲) و آیالا (۱۱۴بازی ملی).
 

این خبر را به اشتراک بگذارید