• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
پنج شنبه 29 آبان 1399
کد مطلب : 116201
+
-

نگاهی به ‌تابلوهای رنگارنگ «سارا کویی»

نقاش رنگین‌کمان‌ها

نقاش رنگین‌کمان‌ها

علی مولوی:

اگر یادتان باشد در شماره‌ی 1010 دوچرخه در مطلب «نقاش دریاها»، با هم آثاری از «اَلِکساندرا وِلیچکو»، بانوی 36ساله‌ی اوکراینی را در این صفحه تماشا کردیم؛ نقاشی که  عاشق دریاست و دوست دارد فقط دریا را نقاشی کند. اما امروز به سراغ نقاش دیگری رفته‌ایم؛ «سارا کویی»، نقاش اسکاتلندی که عاشق رنگین‌کمان است و برخلاف آثار الکساندرا ولیچکو، آثارش سرشار از حرکت و رنگ‌اند.
او خودش را «نقاش رنگین‌کمان» می‌نامد و می‌گوید عاشق رنگ‌هاست و وظیفه‌اش این است که دوز روزانه‌ی مخاطبانش به تماشای رنگ‌ها را تأمین کند! او درباره‌ی خودش می‌گوید: «بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه هنر، برای من به‌عنوان هنرمند شغلی وجود نداشت. آن‌زمان شبکه‌های اجتماعی امروزی در دسترس نبودند و ناچار شدم در یک داروخانه کار کنم. اما همیشه در وقت‌های استراحتم نقاشی می‌کردم. سه سال بعد زمانی که پسرم «لوگان» را باردار بودم، برای خودم صفحه‌ای ساختم و آن‌جا بود که فهمیدم رؤیای کودکی من برای هنرمندشدن به حقیقت نزدیک شده است.»
او حالا علاوه برفروش آثارش به‌صورت تابلو، ماگ و... هرروز در صفحه‌ی اینستاگرامش، عکس‌هایی از تابلوهای جدیدش را به‌اشتراک می‌گذارد. اگر دوست دارید بیش‌تر با این هنرمند آشنا شوید و آثار بیش‌تری از او را تماشا کنید، مى‌توانید در روزهای آینده به اینستاگرام دوچرخه به نشانی زیر سر بزنید:  @docharkheh_weekly

این خبر را به اشتراک بگذارید